Title: | Sebehodnocení studujících v rámci odborné praxe. |
Other Titles: | Self-assessment of the nursing students in clinical experience. |
Authors: | Hanušová, Štěpánka |
Advisor: | Horová Jana, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Bejvančická Petra, PhDr. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56567 |
Keywords: | odborná praxe;sebehodnocení;sestra;student;sebehodnotící nástroje |
Keywords in different language: | clinical experience;self-assessment;nurse;student;self-assessment tools |
Abstract: | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou sebehodnocení studujících v rámci odborné praxe. Naše práce je zpracována jako přehledová studie a je zaměřena na mapování a sumarizování sebehodnotících nástrojů, které mají studenti k dispozici pro sebereflexi v rámci odborné praxe, a jaký význam pro ně přináší. Zdroje práce byly zvoleny pomocí rešerše, která odpovídala stanoveným klíčovým slovům. Během odborné praxe je pro studenty ošetřovatelství sebereflexe klíčová. Díky ní, mohou pravdivě posoudit své znalosti, aktivity či vhodně odvedenou práci, ale i zhodnotit činnosti, kterým je potřeba věnovat ještě více vzdělání. V posledních letech se tak sebehodnocení stává mnohem více aktuální a efektivní metodou zpětné vazby. |
Abstract in different language: | This bachelor thesis deals with the issue of self-assessment of the nursing students in clinical experience. Our work is designed as review study and focuses on mapping and summarizing self-assessment tools available to students for self-assessment in clinical experience and what significance they bring to them. The sources of the work were selected through a search that corresponded to the defined keywords. Self-reflection is crucial for nursing students during clinical experience. Thanks to it they can accurately assess their knowledge, activities or appropriately performed work but also evaluate activities that require further education. In recent years self-assessment has become a much more relevant and effective method of feedback. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KOS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hanusova_Stepanka_VSS_BP.pdf | Plný text práce | 751,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hanusova_VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 308,34 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hanusova_OP.pdf | Posudek oponenta práce | 366,34 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hanusova_H.pdf | Průběh obhajoby práce | 93,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/56567
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.