Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKořínek Jiří, Ing.
dc.contributor.authorDvořák, Ondřej
dc.contributor.refereeRáž Karel, Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2024-6-17
dc.date.accessioned2024-07-12T09:08:02Z-
dc.date.available2023-10-16
dc.date.available2024-07-12T09:08:02Z-
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-5-23
dc.identifier97178
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/56713-
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na návrh konstrukce podvozku osobního železničního vozu. V provedené rešerši byly ukázány různé provedení sekundárního vypružení osobních vozů. Hlavním cílem bylo vytvořit koncept Jakobsova podvozku. Součástí návrhu je rám podvozku svařované skříňové konstrukce z podélníků a příčníků. Brzdný systém je řešen pomocí kotoučových brzd s vlastním brzdovým válcem a mechanismem. Návrh také obsahuje primární a sekundární vypružení, kde pri-mární vypružení zahrnuje vinuté pružiny a třecí pryžové tlumiče, zatímco sekundární vypružení využíá vinuté pružiny s hydraulickými tlumiči a ojnice se silentbloky. Konečný návrh podvozku byl podpo-řen výpočty hmotností a rozdělení tuhostí, což vedlo k určení základních parametrů vypružení a návrhu pružin pro dané zadání.cs
dc.format58 s. (60 000 znaků)
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectpodvozek kolejového vozidlacs
dc.subjectsekundární vypruženícs
dc.subjectprimární vypruženícs
dc.subjectdvojkolícs
dc.subjectrám podvozkucs
dc.subjectkolébkacs
dc.subjectbrzdový systémcs
dc.subjectvozová skříňcs
dc.subjecttlumičecs
dc.subjectkotoučová brzdacs
dc.subjectšroubovité pružinycs
dc.titleSekundární vypružení osobních podvozkůcs
dc.title.alternativeSecondary suspension of passenger chassisen
dc.typebakalářská práce
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta strojní
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrství
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis bachelor's thesis focuses on the design of a bogie for a passenger railway vehicle. The conducted research showcased various implementations of secondary suspension in passenger cars. The main objective was to create a concept for a Jakobs bogie. The design includes a welded box frame construction of the bogie made from longitudinal and transverse beams. The braking system is imple-mented using disc brakes with its own brake cylinder and mechanism. The design also incorporates primary and secondary suspension, where the primary suspension includes coil springs and friction rubber dampers, while the secondary suspension utilizes coil springs with hydraulic dampers and rods with silent blocks. The final bogie design was supported by weight calculations and stiffness distribution, which led to the determination of the basic suspension parameters and the design of springs for the given requirements.en
dc.subject.translatedrailway vehicle bogieen
dc.subject.translatedsecondary suspensionen
dc.subject.translatedprimary suspensionen
dc.subject.translatedwheelseten
dc.subject.translatedbogie frameen
dc.subject.translatedbogie bolsteren
dc.subject.translatedbraking systemen
dc.subject.translatedcarbodyen
dc.subject.translateddampersen
dc.subject.translatedbrake discen
dc.subject.translatedhelicalen
dc.subject.translatedspringsen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KKS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_DVORAK.pdfPlný text práce2,71 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG-RazK-227488.pdfPosudek oponenta práce56,13 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG-KorinekJ-235444.pdfPosudek vedoucího práce58,32 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,35 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56713

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.