Název: Sekundární vypružení osobních podvozků
Další názvy: Secondary suspension of passenger chassis
Autoři: Dvořák, Ondřej
Vedoucí práce/školitel: Kořínek Jiří, Ing.
Oponent: Ráž Karel, Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56713
Klíčová slova: podvozek kolejového vozidla;sekundární vypružení;primární vypružení;dvojkolí;rám podvozku;kolébka;brzdový systém;vozová skříň;tlumiče;kotoučová brzda;šroubovité pružiny
Klíčová slova v dalším jazyce: railway vehicle bogie;secondary suspension;primary suspension;wheelset;bogie frame;bogie bolster;braking system;carbody;dampers;brake disc;helical;springs
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh konstrukce podvozku osobního železničního vozu. V provedené rešerši byly ukázány různé provedení sekundárního vypružení osobních vozů. Hlavním cílem bylo vytvořit koncept Jakobsova podvozku. Součástí návrhu je rám podvozku svařované skříňové konstrukce z podélníků a příčníků. Brzdný systém je řešen pomocí kotoučových brzd s vlastním brzdovým válcem a mechanismem. Návrh také obsahuje primární a sekundární vypružení, kde pri-mární vypružení zahrnuje vinuté pružiny a třecí pryžové tlumiče, zatímco sekundární vypružení využíá vinuté pružiny s hydraulickými tlumiči a ojnice se silentbloky. Konečný návrh podvozku byl podpo-řen výpočty hmotností a rozdělení tuhostí, což vedlo k určení základních parametrů vypružení a návrhu pružin pro dané zadání.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor's thesis focuses on the design of a bogie for a passenger railway vehicle. The conducted research showcased various implementations of secondary suspension in passenger cars. The main objective was to create a concept for a Jakobs bogie. The design includes a welded box frame construction of the bogie made from longitudinal and transverse beams. The braking system is imple-mented using disc brakes with its own brake cylinder and mechanism. The design also incorporates primary and secondary suspension, where the primary suspension includes coil springs and friction rubber dampers, while the secondary suspension utilizes coil springs with hydraulic dampers and rods with silent blocks. The final bogie design was supported by weight calculations and stiffness distribution, which led to the determination of the basic suspension parameters and the design of springs for the given requirements.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KKS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_DVORAK.pdfPlný text práce2,71 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG-RazK-227488.pdfPosudek oponenta práce56,13 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG-KorinekJ-235444.pdfPosudek vedoucího práce58,32 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,35 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56713

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.