Title: Perspektivní elektroizolační materiály vhodné pro sériovou výrobu elektromotorů
Other Titles: Perspektivní elektroizolační materiály vhodné pro sériovou výrobu elektromotorů
Authors: Huček, Jan
Advisor: Trnka Pavel, Prof. Ing. Ph.D., MBA
Referee: Michal Ondřej, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56755
Keywords: izolační systém;izolační materiály;vlivy stárnutí;elektromobil;elektromobilita;800v;vysokoteplotní polymery;pi;polyimid;peek;polyetheretherketon;vodiče pro vinutí;tepelné stárnutí;zrychlené tepelné stárnutí;ztrátový činitel;polarizační index;redukované resorpční křivky;sta;ftir
Keywords in different language: insulating system;insulating materials;aging factors;electric vehicle;electromobility;800 v;high temperature polymers;pi;polyimide;peek;polyetheretherketone;winding wires;thermal aging;accelerated thermal aging;dissipation factor;polarization index;reduced resorption curves;sta;ftir.
Abstract: Diplomová práce se zabývá perspektivními elektroizolačními materiály použitelnými v dielektrickém podsystému elektromotoru s ohledem na sériovou výrobu, životní prostředí a požadavky vývojového trendu elektromotorů. Popisuje současné izolační systémy elektromotorů, současné izolační materiály, jejich klasifikaci a faktory ovlivňující degradaci a stárnutí. Jednotlivé perspektivní materiály vhodné pro daný podsystém izolačního systému motoru pro nové elektromobily. Druhá část této práce popisuje experiment, ve kterém se pozorovala změna ztrátového činitele při zrychleném tepelném stárnutí na vzorcích izolovaných vodičů pro vinutí, pro které byla provedena také strukturální analýza a zhodnocení celého experimentu.
Abstract in different language: The thesis deals with perspective electrical insulating materials for the dielectric subsystem of an electric motor, considering serial production, environment impact, and the requirements of the development trend in electric motors. The thesis describes current insulation systems of electric motors, current insulation materials, their classification, and factors affecting degradation and ageing. It also describes specific perspective materials suitable for the given subsystem of the motor's insulation system for new electric vehicles. The second part of this thesis describes an experiment in which the change in the dissipation factor was observed during accelerated thermal aging on samples of insulated winding wires, for which structural analysis and evaluation of the entire experiment were also conducted.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KET)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace Hucek.pdfPlný text práce4,05 MBAdobe PDFView/Open
PosudekVedoucihoSTAG-TrnkaP-84378.pdfPosudek vedoucího práce61,14 kBAdobe PDFView/Open
PosudekOponentaSTAG-MichalO-270303.pdfPosudek oponenta práce65,22 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce41,54 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/56755

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.