Název: Perspektivní elektroizolační materiály vhodné pro sériovou výrobu elektromotorů
Další názvy: Perspektivní elektroizolační materiály vhodné pro sériovou výrobu elektromotorů
Autoři: Huček, Jan
Vedoucí práce/školitel: Trnka Pavel, Prof. Ing. Ph.D., MBA
Oponent: Michal Ondřej, Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56755
Klíčová slova: izolační systém;izolační materiály;vlivy stárnutí;elektromobil;elektromobilita;800v;vysokoteplotní polymery;pi;polyimid;peek;polyetheretherketon;vodiče pro vinutí;tepelné stárnutí;zrychlené tepelné stárnutí;ztrátový činitel;polarizační index;redukované resorpční křivky;sta;ftir
Klíčová slova v dalším jazyce: insulating system;insulating materials;aging factors;electric vehicle;electromobility;800 v;high temperature polymers;pi;polyimide;peek;polyetheretherketone;winding wires;thermal aging;accelerated thermal aging;dissipation factor;polarization index;reduced resorption curves;sta;ftir.
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá perspektivními elektroizolačními materiály použitelnými v dielektrickém podsystému elektromotoru s ohledem na sériovou výrobu, životní prostředí a požadavky vývojového trendu elektromotorů. Popisuje současné izolační systémy elektromotorů, současné izolační materiály, jejich klasifikaci a faktory ovlivňující degradaci a stárnutí. Jednotlivé perspektivní materiály vhodné pro daný podsystém izolačního systému motoru pro nové elektromobily. Druhá část této práce popisuje experiment, ve kterém se pozorovala změna ztrátového činitele při zrychleném tepelném stárnutí na vzorcích izolovaných vodičů pro vinutí, pro které byla provedena také strukturální analýza a zhodnocení celého experimentu.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis deals with perspective electrical insulating materials for the dielectric subsystem of an electric motor, considering serial production, environment impact, and the requirements of the development trend in electric motors. The thesis describes current insulation systems of electric motors, current insulation materials, their classification, and factors affecting degradation and ageing. It also describes specific perspective materials suitable for the given subsystem of the motor's insulation system for new electric vehicles. The second part of this thesis describes an experiment in which the change in the dissipation factor was observed during accelerated thermal aging on samples of insulated winding wires, for which structural analysis and evaluation of the entire experiment were also conducted.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KET)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace Hucek.pdfPlný text práce4,05 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG-TrnkaP-84378.pdfPosudek vedoucího práce61,14 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG-MichalO-270303.pdfPosudek oponenta práce65,22 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce41,54 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56755

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.