Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKomzáková Martina, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorSeidertová, Michaela
dc.contributor.refereeKosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
dc.date.accepted2024-6-14
dc.date.accessioned2024-07-12T09:11:02Z-
dc.date.available2023-9-7
dc.date.available2024-07-12T09:11:02Z-
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-4-30
dc.identifier95784
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/56975-
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na přístup k žákům s dyslexií na prvním stupni základní školy. Práce se dělí na dvě části. Teoretická část práce je zaměřená krátce na problematiku specifických poruch učení obecně. Dále je podrobněji zaměřena na dyslexii. Vymezení pojmu, diagnostika, reedukace, pohled na dyslexii z hlediska historického a postavení žáka s dyslexií v třídním kolektivu. V praktické části je obsažen výzkum, který byl zrealizován pomocí polostrukturovaného rozhovoru s pedagogy z prvního stupně základní školy. Cílem bylo zjištění, jakým způsobem učitelé pracují s žáky s dyslexií, jak spolupracují s pedagogicko-psychologickou poradnou a s rodiči těchto žáků. Dále postavení žáka s dyslexií v třídním kolektivu.cs
dc.format44 s. (71 950 znaků) III.
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectspecifické poruchy učenícs
dc.subjectdyslexiecs
dc.subjectdiagnostika dyslexiecs
dc.subjectreedukace dyslexiecs
dc.subjectpostavení žáka s dyslexií v třídním kolektivucs
dc.titlePřístup k žákům s dyslexií na 1. stupni základní školycs
dc.title.alternativeAccess to students with dyslexia in the first grade of elementary schoolen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelMagisterský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis thesis focuses on the approach to pupils with dyslexia in the first grade of primary school. The work is divided into two parts. The theoretical part of the work is focused briefly on the issue of specific learning disorders in general. It is also focused on dyslexia in more detail. Definition of the term, diagnosis, re-education, view of dyslexia from a historical point of view and the position of the student with dyslexia in the class group. The practical part contains research that was carried out using a semi-structured interview with teachers from the first grade of elementary school. The aim was to find out how teachers work with pupils with dyslexia, how they cooperate with the pedagogical-psychological consultancy and with the parents of these pupils. Furthermore, the position of the student with dyslexia in the class group.en
dc.subject.translatedspecific learning disabilitiesen
dc.subject.translateddyslexiaen
dc.subject.translateddiagnosis of dyslexiaen
dc.subject.translatedre-education of dyslexiaen
dc.subject.translatedposition of a student with dyslexia in the class groupen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace - Michaela Seidertova.pdfPlný text práce1,05 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Seidertova_posudek oponenta DP.pdfPosudek oponenta práce411,29 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Seidertova-posudek vedouci DP.pdfPosudek vedoucího práce440,14 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Seidertova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce370,01 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56975

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.