Název: Postoje speciálních pedagogů ve školských poradenských zařízeních v Plzeňskem kraji k inkluzi osob s mentálním postižením ve vzdělávání
Další názvy: Attitudes of special educators in school counselling centres in the Pilsen region towards inclusion of people with intellectual disabilities in education
Autoři: Bohera, Diana
Vedoucí práce/školitel: Slowík Josef, PhDr. Ph.D.
Oponent: Kocurová Marie, Doc. PaedDr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/57261
Klíčová slova: inkluzivní vzdělávání;speciální pedagogové;mentální postižení;postoje;školská poradenská zařízení;podpora inkluzivního vzdělávání;spolupráce mezi pedagogickým týmem.
Klíčová slova v dalším jazyce: inclusive education;special educators;intellectual disabilities;attitudes;school counselling centres;promoting inclusive education;collaboration between educational team.
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání postojů speciálních pedagogů ve školských poradenských zařízeních v Plzeňskem kraji k inkluzi osob s mentálním postižením ve vzdělávání. Inkluzivní vzdělávání je klíčovým prvkem moderního vzdělávacího systému, který se snaží poskytnout rovné příležitosti všem žákům bez ohledu na jejich schopnosti nebo postižení. Speciální pedagogové hrají důležitou roli v podpoře inkluzivního prostředí a zajištění individuálních potřeb studentů s mentálním postižením. Cílem této práce je analyzovat postoje speciálních pedagogů k inkluzi osob s mentálním postižením ve vzdělávání. Práce se zaměřuje na identifikaci příznivých a negativních postojů, které mohou ovlivňovat úroveň inkluzivity a kvalitu vzdělávání pro tyto žáky. Výzkum je prováděn prostřednictvím kombinace kvantitativního a kvalitativního přístupu, včetně dotazníkového šetření mezi speciálními pedagogy a rozhovorů s vybranými respondenty.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis focuses on the attitudes of special educators in school counselling centres in the Pilsen region towards the inclusion of people with mental disabilities in education. Inclusive education is a key element of the modern education system, which seeks to provide equal opportunities for all pupils regardless of their abilities or disabilities. Special educators play an important role in promoting an inclusive environment and providing for the individual needs of students with intellectual disabilities. The aim of this bachelor thesis is to analyse the attitudes of special educators towards inclusion of people with intellectual disabilities in education. The thesis focuses on the identification of favourable and negative attitudes that may influence the level of inclusivity and the quality of education for these students. The research is conducted through a combination of quantitative and qualitative approaches, including a questionnaire survey of special educators and interviews with selected respondents.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP Diana Bohera.pdfPlný text práce943,19 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bohera posudek BP.pdfPosudek vedoucího práce968,17 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bohera_BP(1).pdfPosudek oponenta práce171,93 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bohera.pdfPrůběh obhajoby práce33,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/57261

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.