Title: | Analýza projevů šikany a jejich prevence v podmínkách 1. stupně ZŠ |
Other Titles: | Bullying - analysis of symptoms and its prevention in the lower grade of primary schools |
Authors: | Boušová, Hana |
Advisor: | Zachová, Markéta |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5792 |
Keywords: | šikana;agrese;agresor;oběť;prevence |
Keywords in different language: | bullying;aggression;aggressor;victim;prevention |
Abstract: | Diplomová práce pojednává o problematice šikany na 1. stupni základních škol. Je rozdělena do dvou částí. Teoretická část definuje pojem šikana, uvádí její druhy, znaky a stádia, zabývá se kybešikanou, příčinami, protagonisty šikany a možnou prevencí. Cílem praktické části bylo přiblížit a popsat Skrytý vrstevnický program, který byl zvolen k napravení mezilidských vztahů ve 4. třídě základní školy. |
Abstract in different language: | This thesis deals with the issue of bullying at the elementary level of basic schools. It is divided into two parts. The theoretical part defines the term bullying, gives its types, signs and stages. It looks into cyber bullying, its causes, protagonists of bullying and possible prevention. The aim of the practical part was to bring closer and describe a hidden peer programme which was chosen to put right interpersonal relationships in the fourth grade at basic school. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
dipl.prace_bousova.pdf | Plný text práce | 17,88 MB | Adobe PDF | View/Open |
bousova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 35,26 kB | Adobe PDF | View/Open |
bousova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 32 kB | Adobe PDF | View/Open |
bousova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 12,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5792
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.