Název: | Rozvoj hlasové kondice učitele |
Další názvy: | Development of teacher´s voice condition |
Autoři: | Klausová, Vendulka |
Vedoucí práce/školitel: | Sovová, Pavla |
Datum vydání: | 2012 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5809 |
Klíčová slova: | hlasová kondice;rozvoj;učitel;komunikativní kompetence |
Klíčová slova v dalším jazyce: | voice condition;development;teacher;communicative competence |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zabývá rozvojem hlasové kondice učitele. Teoretická část je zaměřena na hlas a hlasovou kondici jako důležitou součást komunikativní kompetence učitele. Je zde pojednáno o psychologických aspektech hlasového projevu a popsány možnosti hlasové výchovy na pedagogických fakultách v České republice a v rámci neformálního vzdělávání. Závěr teoretické části je zaměřen na hlasovou hygienu a prevenci poruch. Praktická část je založena na výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, zda je při profesní přípravě učitelů věnována dostatečná pozornost rozvoji jejich hlasové kondice, zda zná učitel možnosti rozvoje své hlasové kondice a zásady hygienického zacházení s hlasem a zda si učitel uvědomuje svůj hlasový projev a jeho případné nedostatky. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This diploma thesis deals with the development of the teacher's voice condition. The theoretical part focuses on the voice and the voice condition as an important component of the teacher's communicative competence. It discusses the psychological aspects of vocal expression and describes the possibilities of voice training in colleges of education in the Czech Republic, and in non-formal education. The conclusion of the theoretical part focuses on vocal hygiene and the prevention of disorders. The practical part is based on research that aimed to determine whether the training of teachers pays adequate attention to the development of their voice condition, whether the teacher knows the possibilities of the development of his voice condition and the principles of vocal hygiene, and whether the teacher is aware of his vocal expression and any problems thereof. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace - Vendulka Klausova.pdf | Plný text práce | 2,17 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
klausova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 37,22 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
klausova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 38,89 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
klausova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 10,22 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/5809
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.