Název: Dynamic landscape generation using page management
Autoři: Danaher, Maurice
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2002, vol. 10, no. 1-2, p. 135-138.
Datum vydání: 2002
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2002/Papers_2002/D97.pdf
http://hdl.handle.net/11025/5970
ISSN: 1213-6972 (print)
1213-6980 (CD-ROM)
1213-6964 (online)
Klíčová slova: vizualizace krajiny;generátor prostředí;webové systémy;programování her
Klíčová slova v dalším jazyce: landscape visualisation;environment generator;web-based systems;games programming
Abstrakt: Landscape visualisation is the process of recreating a natural environment and displaying it in an interactive graphical simulation. Current systems that use large datasets to represent the terrain have a number of drawbacks including large storage requirements, low level of detail and overcrowding in multiuser games. In most systems when the landscape is stored to disk the terrain area is quite small or conversely if the area is large the detail is quite low. Here an approach is described in which the terrain is procedurally generated as required. The terrain is produced in the form of blocks and displayed using an innovative page management technique. This approach allows for the generation of a detailed environment, participation by a very large number of players in multiplayer games and easy download of the environment generator via the WWW.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 10, number 1-2 (2002)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
D97.pdfPlný text184,65 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/5970

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.