Název: Mesh simplification based on shading chracteristics
Autoři: Zhang, Hui
Shu, Huazhong
Luo, Limin
Citace zdrojového dokumentu: WSCG ’2003: Short papers: The 11-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2003, 3.-7, p. 141-148.
Datum vydání: 2003
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2003/Papers_2003/D79.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6175
ISBN: 80-903100-1-X
Klíčová slova: simplifikace mřížky;mnohostěnné modely;vědecká vizualizace;virtuální realita
Klíčová slova v dalším jazyce: mesh simplification;polyhedral models;scientific visualization;virtual reality
Abstrakt: Mesh simplification is a key research area in scientific visualization and virtual reality. The paper presents a new method of polyhedral model simplification based on vision characteristic and edge collapse. This method determines model's vision characteristic by computing the maximum product of angle between normal of vertex and adjacent triangles with area of these triangles. It can achieve a high decimation rate, while keeping the details of vision. This algorithm can also be extended to triangle decimation criterion easily.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2003: Short papers

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
D79.pdfPlný text342,94 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6175

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.