Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorKratochvíl, Miloš
dc.date.accessioned2013-11-21T09:05:44Z-
dc.date.available2013-11-21T09:05:44Z-
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationActa Fakulty filozofické Západočeské univerzity v Plzni. 2010, č. 3, s. 173-184.cs
dc.identifier.issn1802-0364
dc.identifier.urihttp://actaff.zcu.cz/export/sites/ffacta/archives/2010/ACTA_FF_2010_3.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/6446
dc.description.abstractThe main aims of the following paper are to compare the role of psychology in Bachelard ´s epistemology with that in Piaget´s genetic epistemology. It will be shown that using psychology as a method suitable for epistemology is a prolongation of Brunschvicg´s epistemology. But it is not only method what links both Piaget and Bachelard with Brunschvicg. There are also important similarities concerning the basic ideas, such as the idea of progress, role of consciousness, changeability of human mind and partly also that of epistemlogical rupture. The legacy of Brunschvicg is not only passed down, but also and mainly developped by Piaget and Bachelard.en
dc.format12 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.ispartofseriesActa Fakulty filozofické Západočeské univerzity v Plznics
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectepistemologiecs
dc.subjectpsychologiecs
dc.subjectJean Piagetcs
dc.subjectGaston Bachelardcs
dc.titlePsychologie v epistemologii Jeana Piageta a Gastona Bachelardacs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.subject.translatedepistemologyen
dc.subject.translatedpsychologyen
dc.subject.translatedJean Piageten
dc.subject.translatedGaston Bachelarden
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 3 (2010)
Články / Articles (KFI)
Číslo 3 (2010)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Kratochvil.pdfPlný text169,14 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6446

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.