Název: Blending implicit shapes using smooth unit step functions
Autoři: Li, Qingde
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2004: Short Communications: the 12-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2004, 2.-6. February 2004 Plzeň, p. 297-304.
Datum vydání: 2004
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2004/Papers_2004_Short/C02.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6570
ISBN: 80-903100-5-2
Klíčová slova: konstruktivní prostorová geometrie;počítačové modelování;grafické objekty
Klíčová slova v dalším jazyce: constructive solid geometry;computer modelling;graphic objects
Abstrakt: In constructive solid geometry (CSG), highly smooth and manageable blending operations are always desirable. In this paper, we propose two novel ways to blend implicitly defined geometric objects using smooth unit step func- tions. With the proposed techniques, not only is it direct to build an implicit blending operation with controllable blending range, but also the blending operation can be constructed to whatever level of smoothness. In addition, the mathematical descriptions of the techniques are quite simple and elegant.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2004: Short Communications

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
C02.pdfPlný text444,02 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6570

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.