Název: Out of Core continuous LoD-Hierarchies for Large Triangle Meshes
Autoři: Birkholz, Hermann
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2006: Full Papers Proceedings: The 14-th international Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2006: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, January 31 – February 2, 2006, p. 95-100.
Datum vydání: 2006
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2006/Papers_2006/Full/!WSCG2006_Full_Proceedings_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6637
ISBN: 80-86943-03-8
Klíčová slova: polygonální mřížky;vykreslování;míra detailu
Klíčová slova v dalším jazyce: polygonal meshes;rendering;level of detail
Abstrakt: In this paper, algorithms for the simplification and reconstruction of large triangle meshes are described. The simplification process creates an edge-collapse hierarchy in external memory, which is used for online reconstruction. The hierarchy indices are renamed after simplification, in order to allow fast reconstructions and the hierarchy is extended with information for view-dependent rendering. The simplification makes no restrictions with the production of the hierarchy, but produces the same hierarchy as In-Core algorithms. The amount of memory, which is used for the simplification is adjustable.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2006: Full Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Birkholz.pdfPlný text2,96 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6637

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.