Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Komzáková, Martina | |
dc.contributor.author | Švecová, Kateřina | |
dc.contributor.referee | Uhl Skřivanová, Věra | |
dc.date.accepted | 2013-08-28 | |
dc.date.accessioned | 2014-02-06T12:29:29Z | |
dc.date.available | 2010-06-03 | cs |
dc.date.available | 2014-02-06T12:29:29Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-07-12 | |
dc.identifier | 43922 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/7319 | |
dc.description.abstract | V mé diplomové práci se věnuji tématu Pozitivní vliv arteterapie na děti předškolního věku. V teoretické části se proto zabývám nejprve vymezením vzájemného vztahu humanisticky orientované arteterapie a předškolního vzdělávání, kdy uvádím možné shody a rozdíly těchto dvou oborů. Dále zjišťuji možnosti integrace humanisticky zaměřené arteterapie do edukačního procesu prostřednictvím artefiletického přístupu. Pro tuto integraci hledám teoretické podklady v oblasti společných obsahů, principů a prostředků. Pro legitimní aplikaci arteterapie skrze artefiletický přístup v předškolním vzdělávání porovnávám nároky přístupů vzhledem k Rámcově vzdělávacímu programu a vývojovým specifikům dětí této věkové kategorie. Výzkumná část je zaměřena na kvalitativní analýzu pedagogické praxe, v níž jsem realizovala artefileticky zaměřený projekt. V rámci něj jsem ověřovala přínos integrace arteterapie skrze artefiletický přístup a zjišťovala jsem podmínky, které ovlivňují možnosti integrace | cs |
dc.format | 105 s. (171620 znaků) | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | arteterapie | cs |
dc.subject | artefiletika | cs |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cs |
dc.subject | humanistický přístup | cs |
dc.subject | klíčové kompetence | cs |
dc.subject | Rámcový vzdělávací program | cs |
dc.subject | vývojová specifika | cs |
dc.subject | reflexe | cs |
dc.subject | projektová výuka | cs |
dc.subject | reflektivní praktik | cs |
dc.subject | seberozvoj | cs |
dc.subject | sebepoznání | cs |
dc.subject | sebeaktualizace | cs |
dc.title | Pozitivní vliv výtvarné výchovy s prvky arteterapie na rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku | cs |
dc.title.alternative | The positive influence of art education with elements of art therapy on personal development of preschool age children | en |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | cs |
dc.thesis.degree-level | Navazující | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | cs |
dc.description.department | Katedra výtvarné kultury | cs |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | In my diploma thesis I deal with the topic Positive influence of art therapy on pre-school children. Therefore, in the theoretical part I first concentrate on the definition of mutual relationship between humanistically oriented art therapy and pre-school education. I state there possible correspondences and differences between these two branches. Next, I survey the possibilities of integration of humanistically oriented art therapy into the educational process through the artephiletic approach. For this integration I seek theoretical bases in the field of common contents, principles and tools. For legitimate application of art therapy through the artephiletic approach in pre-school education I compare demands of approaches to Framework Educational Programme and particularities of children in this age group. The research part is concentrated on the qualitative analysis of pedagogical practise where I implemented an artephiletically oriented project. I verified there the contribution of art therapy integration through the artephiletic approach and I probed the conditions that influence the integration possibilities. | en |
dc.subject.translated | art therapy | en |
dc.subject.translated | artephiletics | en |
dc.subject.translated | pre-school education | en |
dc.subject.translated | humanistic approach | en |
dc.subject.translated | key competencies | en |
dc.subject.translated | Framework educational programme | en |
dc.subject.translated | developmental peculiarities | en |
dc.subject.translated | reflexion | en |
dc.subject.translated | project education | en |
dc.subject.translated | reflective practicioner | en |
dc.subject.translated | self-development | en |
dc.subject.translated | self-knowledge | en |
dc.subject.translated | self-updating | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_Katerina Svecova final.pdf | Plný text práce | 24,78 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SVECOVA_posudek_vedouci_Komzakova_2013.PDF | Posudek vedoucího práce | 1,95 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SVECOVA_posudek_oponent_Uhl Skrivanova_2013.PDF | Posudek oponenta práce | 2,26 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Prubeh obhajoby - Svecova Katerina_2013.PDF | Průběh obhajoby práce | 1,86 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/7319
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.