Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKomzáková, Martina
dc.contributor.authorŠvecová, Kateřina
dc.contributor.refereeUhl Skřivanová, Věra
dc.date.accepted2013-08-28
dc.date.accessioned2014-02-06T12:29:29Z
dc.date.available2010-06-03cs
dc.date.available2014-02-06T12:29:29Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-07-12
dc.identifier43922
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/7319
dc.description.abstractV mé diplomové práci se věnuji tématu Pozitivní vliv arteterapie na děti předškolního věku. V teoretické části se proto zabývám nejprve vymezením vzájemného vztahu humanisticky orientované arteterapie a předškolního vzdělávání, kdy uvádím možné shody a rozdíly těchto dvou oborů. Dále zjišťuji možnosti integrace humanisticky zaměřené arteterapie do edukačního procesu prostřednictvím artefiletického přístupu. Pro tuto integraci hledám teoretické podklady v oblasti společných obsahů, principů a prostředků. Pro legitimní aplikaci arteterapie skrze artefiletický přístup v předškolním vzdělávání porovnávám nároky přístupů vzhledem k Rámcově vzdělávacímu programu a vývojovým specifikům dětí této věkové kategorie. Výzkumná část je zaměřena na kvalitativní analýzu pedagogické praxe, v níž jsem realizovala artefileticky zaměřený projekt. V rámci něj jsem ověřovala přínos integrace arteterapie skrze artefiletický přístup a zjišťovala jsem podmínky, které ovlivňují možnosti integracecs
dc.format105 s. (171620 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectarteterapiecs
dc.subjectartefiletikacs
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs
dc.subjecthumanistický přístupcs
dc.subjectklíčové kompetencecs
dc.subjectRámcový vzdělávací programcs
dc.subjectvývojová specifikacs
dc.subjectreflexecs
dc.subjectprojektová výukacs
dc.subjectreflektivní praktikcs
dc.subjectseberozvojcs
dc.subjectsebepoznánícs
dc.subjectsebeaktualizacecs
dc.titlePozitivní vliv výtvarné výchovy s prvky arteterapie na rozvoj osobnosti dítěte předškolního věkucs
dc.title.alternativeThe positive influence of art education with elements of art therapy on personal development of preschool age childrenen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra výtvarné kulturycs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedIn my diploma thesis I deal with the topic Positive influence of art therapy on pre-school children. Therefore, in the theoretical part I first concentrate on the definition of mutual relationship between humanistically oriented art therapy and pre-school education. I state there possible correspondences and differences between these two branches. Next, I survey the possibilities of integration of humanistically oriented art therapy into the educational process through the artephiletic approach. For this integration I seek theoretical bases in the field of common contents, principles and tools. For legitimate application of art therapy through the artephiletic approach in pre-school education I compare demands of approaches to Framework Educational Programme and particularities of children in this age group. The research part is concentrated on the qualitative analysis of pedagogical practise where I implemented an artephiletically oriented project. I verified there the contribution of art therapy integration through the artephiletic approach and I probed the conditions that influence the integration possibilities.en
dc.subject.translatedart therapyen
dc.subject.translatedartephileticsen
dc.subject.translatedpre-school educationen
dc.subject.translatedhumanistic approachen
dc.subject.translatedkey competenciesen
dc.subject.translatedFramework educational programmeen
dc.subject.translateddevelopmental peculiaritiesen
dc.subject.translatedreflexionen
dc.subject.translatedproject educationen
dc.subject.translatedreflective practicioneren
dc.subject.translatedself-developmenten
dc.subject.translatedself-knowledgeen
dc.subject.translatedself-updatingen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Katerina Svecova final.pdfPlný text práce24,78 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SVECOVA_posudek_vedouci_Komzakova_2013.PDFPosudek vedoucího práce1,95 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SVECOVA_posudek_oponent_Uhl Skrivanova_2013.PDFPosudek oponenta práce2,26 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby - Svecova Katerina_2013.PDFPrůběh obhajoby práce1,86 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/7319

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.