Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKalvas, František
dc.contributor.authorHorynová, Kristýna
dc.contributor.refereeJeřábek, Hynek
dc.date.accepted2013-06-06
dc.date.accessioned2014-02-06T12:34:40Z
dc.date.available2012-05-10cs
dc.date.available2014-02-06T12:34:40Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-30
dc.identifier50971
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/7803
dc.description.abstractTato práce se zabývá vztahem nastolování agendy a vývojem obchodování na kapitálových trzích. Jejím cílem je vysvětlit vzájemný vztah mezi počtem zmínek o společnosti ve zpravodajství a cenou a objemem obchodovaných akcií na burze. Výzkum pěti firem, které jsou obchodovány na českých burzách (AAA Auto, Fortuna, Metrostav, Orco a Philip Morris), probíhal v rozmezí tří měsíců. Pomocí výzkumu se nepodařilo potvrdit kauzální vztah mezi mediální agendou a vývojem kurzů na burze, s výjimkou období zveřejňování hospodářských výsledků. Ze studie vyplývá významný vliv dalších proměnných, které mohou vstupovat do zkoumaného vztahu a tím ho ovlivňovat. Pro další výzkum je nutné zahrnout vliv investičních strategií, které si obchodníci na burze vědomě či nevědomě volí.cs
dc.format52 s. (69 835 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectnastolování agendycs
dc.subjectmediální agendacs
dc.subjectinvestiční strategiecs
dc.subjectvývoj cen na burzecs
dc.subjectvýznamnost tématucs
dc.titleAplikace teorie nastolování agendy (agenda-setting) na vysvětlení vývoje ekonomických ukazatelůcs
dc.title.alternativeApplication of the theory of agenda setting to explain the development of economic indicatorsen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.description.departmentKatedra sociologiecs
dc.thesis.degree-programSociologiecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis concerns the relationship between agenda-setting and development of trading on the financial markets. Its aim is to explain mutual relationship between number of mentions in the coverage about the company and prices of stocks and traded volume stocks on the stock market. The research of five companies was done during three months and dealt with companies, which are traded on the Czech stock market (AAA Auto, Fortuna, Metrostav, Orco and Philip Morris). It was not possible to confirm a causal relationship between media agenda and development of the stock market from the research. There was exception during the period of announcing the financial results of previous periods. The study showed a significant effect of other variables that may enter into the examined relationship and influence it. It is necessary to include the effects of investment strategies that are used by traders (intentionally or not) for further research.en
dc.subject.translatedagenda settingen
dc.subject.translatedmedia agendaen
dc.subject.translatedinvesting strategiesen
dc.subject.translateddevelopment of stocksen
dc.subject.translatedissue significanceen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Kristyna_Horynova.pdfPlný text práce573,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Horynova_posudek_vedouciho_.docPosudek vedoucího práce40,5 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Horynova_bak_posudek_oponenta.docPosudek oponenta práce45 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Horynova.JPGPrůběh obhajoby práce219,62 kBJPEGNáhled
Zobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/7803

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.