Title: Prenatální komunikace
Other Titles: Prenatal communication
Authors: Bílá, Jana
Advisor: Šámalová, Kateřina
Referee: Holečková, Monika
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/8093
Keywords: Prenatální komunikace;těhotenství;prenatální období;prenatální psychologie
Keywords in different language: Prenatal communication;pregnancy;prenatal period;prenatal psychology
Abstract: Bakalářská práce je zaměřena na prenatální komunikaci. Tématem této práce bylo seznámení s problematikou navázání kontaktu matky a dítěte v prenatálním období. Práce obsahuje pouze teoretickou část. Tato část popisuje hlavní poznatky o početí, průběhu těhotenství, změnách v organismu ženy i jejích psychických změnách v období těhotenství a o její správné životosprávě. Další část se věnuje vývoji dítěte v tomto období, rozvoji smyslů a pohybu. Dále se zabývá komunikací v prenatálním období na úrovni smyslové a emocionální.
Abstract in different language: This thesis is focused on prenatal communication. The theme of this thesis was to familiarize the reader with communication of mother and child in prenatal period. The thesis contains only theoretical part. This part describes findings about conception, gravidity process, changes in organism and psyche of woman during gravidity and about her right way of living. Next part is dedicated to development of the child in this period, evolution of its senses and movements. Furthermore it is dedicated to communication in prenatal period on sense and emotional level.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP - Bila.pdfPlný text práce607,19 kBAdobe PDFView/Open
Bila - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce228,76 kBAdobe PDFView/Open
Bila - oponent.pdfPosudek oponenta práce193,21 kBAdobe PDFView/Open
Bila - prubeh obhajob.pdfPrůběh obhajoby práce97,16 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/8093

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.