Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorHeinrich, Dietmar
dc.contributor.authorVymazal, Tomáš
dc.date.accepted2013-08-26
dc.date.accessioned2014-02-06T12:37:28Z
dc.date.available2010-12-14cs
dc.date.available2014-02-06T12:37:28Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-06-26
dc.identifier43694
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/8119
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá konstruktivistickou teorií výuky, aplikovanou na výuku němčiny jako cizího jazyka (DaF). Práce je rozdělena do sedmi kapitol. V jednotlivých kapitolách jsou vysvětleny základní pojmy didaktiky, spolu se základními teoretickými východisky moderní výuky. Druhá kapitola blíže rozebírá jednotlivé směry pedagogického konstruktivismu, spolu s uvedením výhod a nevýhod tohoto filozofického směru. Také jsou zde porovnány dva protikladné přístupy ve vyučování: konstruktivistický přístup a instruktivní vyučování. Ve třetí kapitole nalezneme teoretický popis hlavních principů a metod konstruktivistické výuky DaF. Kapitola je zakončena rozborem stavu výuky němčiny na českých školách. Další kapitoly se zabývají praktickou aplikací výukových metod a hlavních principů do výuky DaF. Teoretické poznatky jsou využity v praktické části k provedení pedagogického experimentu, kde se ověřuje efektivita konstruktivistického způsobu výuky DaF v praxi běžné střední školy.cs
dc.format135 s., xxxv. s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isodede
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectalternativní školacs
dc.subjectčeské školstvícs
dc.subjectDaFcs
dc.subjectdidaktikacs
dc.subjectinovace ve vzdělávánícs
dc.subjectinstruktivistický přístupcs
dc.subjectkonstruktivistická teorie výukycs
dc.subjecttransmisivní výukacs
dc.subjectvýuka němčinycs
dc.titleDie konstruktivistische Lerntheorie und ihre Konsequenzen für den DaF-Unterricht (Konstruktivistické teorie výuky a jejich uplatnění ve výuce němčiny jako cizího jazyka)de
dc.title.alternativeThe Constructivist Learning Theory and its Implications for German as a Second Languageen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra německého jazykacs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the constructivist learning theory, applied to German as a foreign language (DaF). The work is divided into seven chapters. The first chapter explains the basic concepts of didactics, together with the theoretical basis of modern education. The second chapter discusses the different directions of the pedagogical constructivism, with the advantages and disadvantages of this philosophical point of view. In the thesis there are compared two contrasting approaches to teaching: a constructivist approach and instructive lessons. The third chapter provides a theoretical description of the main principles and methods of constructivist DaF-lessons. The chapter ends with an analysis of the state of teaching German at Czech schools. Other chapters deal with the practical application of teaching methods and guiding principles in DaF-lessons. Theoretical knowledge is applied in a practical implementation of pedagogical experiment, which verifies the effectiveness of constructivist teaching method on a secondary school.en
dc.title.otherKonstruktivistické teorie výuky a jejich uplatnění ve výuce němčiny jako cizího jazyka.cs
dc.subject.translatedalternative schoolen
dc.subject.translatedconstructivist learning theoryen
dc.subject.translatedczech education systemen
dc.subject.translatedforeign languageen
dc.subject.translatedgerman lessonsen
dc.subject.translatedinnovation in educationen
dc.subject.translatedinstructive teachingen
dc.subject.translatedteachingen
dc.subject.translatedtransmissive teachingen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KNJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
P10N0194P_Vymazal_DP.pdfPlný text práce2,36 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vymazal_vp.pdfPosudek vedoucího práce466,1 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vymazal_op.pdfPosudek oponenta práce324,26 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vymazal_obh.pdfPrůběh obhajoby práce146,13 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/8119

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.