Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorHasmanová Marhánková, Jaroslava
dc.contributor.authorHeringová, Markéta
dc.contributor.refereeKalvas, František
dc.date.accepted2013-06-04
dc.date.accessioned2014-02-06T12:45:58Z-
dc.date.available2012-05-10cs
dc.date.available2014-02-06T12:45:58Z-
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-30
dc.identifier50941
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/8884
dc.description.abstractTato práce se zabývá zkoumáním diváctva českých soap oper, konkrétně jedné z nich - Ulice. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaké strategie legitimizace kulturních preferencí volí její divačky, a jaké naopak kritici/čky daného produktu populární kultury. Zároveň jsou zde diskutovány možné následky statusu diváka/čky soap opery pro sociální pozici jedinců, kteří se identifikují s těmito kulturními produkty. Také jsou zkoumány strategie kritiků/ček dané soap opery a jejich formulace s ohledem na rozlišování mezi vysokou a populární kulturou. Provedený výzkum byl založen na skupinových rozhovorech, focus groups, a hloubkových polostrukturovaných rozhovorech se ženami, které pravidelně sledují českou soap operu Ulice.cs
dc.format66 s. (121 300 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectnízké a vysoké uměnícs
dc.subjectpopulární kulturacs
dc.subjectsoap operacs
dc.subjectgenderované žánrycs
dc.titleSoap opery, denní seriály a jejich diváctvocs
dc.title.alternativeSoap operas, daytime serials and their viewersen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.description.departmentKatedra sociologiecs
dc.thesis.degree-programSociologiecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis focuses on examination of the viewers of Czech soap operas, in particular one of them named Ulice. The main aim of this thesis was to find out which strategies of legitimization of their culture preferences those viewers choose and which one choose the critics of such product of popular culture. The thesis also discusses the possible consequence of the status of the viewer of soap opera for the social position of those who identify themselves with these cultural products. It also deals with the strategies, which critics of this soap opera use and how are they formulated with respect to the distinction between high and popular culture. The research rest on group interviews, namely focus groups, and in-depth semi-structured interviews with the women who regularly view the Czech soap opera Ulice.en
dc.subject.translatedlow and high arten
dc.subject.translatedpopular cultureen
dc.subject.translatedsoap operaen
dc.subject.translatedgendered genresen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KSS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Heringova_DP_2013.pdfPlný text práce587,58 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Heringova-DP vedouci.docPosudek vedoucího práce48,5 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Heringova_posudek-oponenta_.docPosudek oponenta práce41,5 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Heringova.JPGPrůběh obhajoby práce237,6 kBJPEGNáhled
Zobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/8884

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.