Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorSlavíková, Marie
dc.contributor.authorGažák, Miroslav
dc.contributor.refereeLišková, Štěpánka
dc.date.accepted2013-05-29
dc.date.accessioned2014-02-06T12:49:40Z
dc.date.available2007-12-16cs
dc.date.available2014-02-06T12:49:40Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-03-28
dc.identifier26798
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/9217
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá způsobem tvořivé výuky hudební výchovy na střední škole. Jejím tématem je období romantismu, konkrétněji ruská národní hudba 19. století a skladatelé známí coby Mocná hrstka, zejména pak osobnost skladatele Modesta Petroviče Musorgského. Cílem práce je představení strukturovaného dramatu ze života tohoto skladatele zakončeného prací se suitou Obrázky z výstavy. Součástí je také popis realizace vytvořeného dramatu a její reflexe. V teoretické části práce jsou představena teoretická východiska z oblasti probíraného obsahu (teorie a dějin hudby) i z oblasti použité metody (strukturovaného dramatu). V části praktické je pak krok za krokem představen vytvořený výukový blok a jeho průběh u laboratorních skupin.cs
dc.format66 s. (164 193 znaků), 47 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectromantismuscs
dc.subjectruská národní hudbacs
dc.subjectMocná hrstkacs
dc.subjectModest Petrovič Musorgskijcs
dc.subjectvýstavacs
dc.subjectstrukturované dramacs
dc.subjectdramatická výchovacs
dc.titleStrukturované drama jako prostředek výuky ruského romantismu v hudební výchově na střední školecs
dc.title.alternativeRole drama as a means of teaching russian romanticism in musical education in secondary schoolsen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra hudební kulturycs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe object of this thesis is the use of creative methods in teaching music and music history in secondary schools. Its main concern is the period of romanticism, more specifically the 19th century Russian national music and composers known as 'The Five' or 'The Mighty Handful', and especially the personality of composer Modest Petrovich Mussorgsky. The goal is presenting a structured drama from the life of this composer, ending with his cycle of piano pieces called Pictures at an Exhibition. Part of the thesis is a desription of the relization of the created drama and reflections on the process. The theoretical part of the thesis presents the theoretical starting points form the respective fields (music theory and history of music) and also from the field of the method that was used (structured drama). The practical part consists of a step-by-step presentation of the lesson that was created and the process of teaching two experimental groups.en
dc.subject.translatedromanticismen
dc.subject.translatedrussian national musicen
dc.subject.translatedThe Mighty Handfulen
dc.subject.translatedModest Petrovich Mussorgskyen
dc.subject.translatedexhibitionen
dc.subject.translatedstructured dramaen
dc.subject.translateddramaen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KHK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP Miroslav Gazak.pdfPlný text práce10,73 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Gazak_hodnoceni_DP_vedouci_Slavikova.pdfPosudek vedoucího práce630,39 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Gazak_posudek_DP_oponent_Liskova.pdfPosudek oponenta práce627,3 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
prubeh_obhajoby_DP_Gazak.pdfPrůběh obhajoby práce173,21 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/9217

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.