Název: Iterative stripification of a triangle mesh: focus on data structures
Autoři: Porcu, Massimiliano B.
Scateni, Riccardo
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2004: Posters: The 12-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, 2.-6. February 2004, Plzen, p. 133-136.
Datum vydání: 2004
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Poster/J02.pdf
http://hdl.handle.net/11025/958
ISBN: 80-903100-6-0
Klíčová slova: počítačová geometrie;objektové modelování;geometrické algoritmy
Klíčová slova v dalším jazyce: computational geometry;object modelling;geometric algorithms
Abstrakt: In this paper we describe the data structure and some implementation details of the tunneling algorithm for generating a set of triangle strips from a mesh of triangles. The algorithm uses a simple topological operation on the dual graph of the mesh, to generate an initial stripification and iteratively rearrange and decrease the number of strips. Our method is a major improvement of a proposed one originally devised for both static and continuous level-of-detail (CLOD) meshes and retains this feature. The usage of a dynamical identification strategy for the strips allows us to drastically reduce the length of the searching paths in the graph needed for the rearrangement and produce loop-free triangle strips without any further controls and post-processing, while requiring a more sophisticated implementation to manage the search and undo operations.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2004: Posters

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
J02.pdf214,98 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/958

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.