Title: | Der frühe sprachewerb in klassischen und walldorfer kindergaten und grudnschulen |
Other Titles: | Language development regarding comparison of differences between classic and waldorf nursery and primary schools |
Authors: | Nosková, Šárka |
Advisor: | Königsmarková, Andrea |
Referee: | Wagnerová, Marina |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/9650 |
Keywords: | osvojování jazyka;waldorfská pedagogika;alternativní škola;klasická škola;vzdělávací program |
Keywords in different language: | acquiring of language;waldorf pedagogy;alternative schooling;classic school;education programme |
Abstract: | Tato práce je zaměřená na částečné nastínění rozdílů mezi waldorfskou a klasickou školou. Cílem bakalářské práce je porovnání mateřských a základních klasických a waldorfských škol z pohledu přístupu osvojování mateřského a cizího jazyka. Dalším cílem je hlouběji pochopit podstatu waldorfské pedagogiky, seznámit se s jejími kořeny, principy a směřováním. |
Abstract in different language: | This thesis is focused on partial outline of differences between a waldorf and a classic schools. The aim of the bachelor thesis is the comparison of nursery and primary classic and waldorf schools from the point of view of acquiring of mother tongue and foreign language. Another aim is deeper understanding of the nature of waldorf pedagogy and to acquaint with its origin, principles and aiming. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP.pdf | Plný text práce | 2,58 MB | Adobe PDF | View/Open |
Noskova - Konigsmarkova.JPG | Posudek vedoucího práce | 182,14 kB | JPEG | View/Open |
Noskova1 - Wagnerova.JPG | Posudek oponenta práce | 566,26 kB | JPEG | View/Open |
Prubeh obhajoby - Noskova.JPG | Průběh obhajoby práce | 163,87 kB | JPEG | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/9650
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.