Title: Otevřené hranice umění
Other Titles: Forms and Strategies of Advertising Depiction
Authors: Koukalová, Zuzana
Advisor: Doubravová, Jarmila
Referee: Ševčík, Miloš
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/9747
Keywords: vizuální prezentace;obrazové prostředky;obrazové formy;Jaroslav Vančát;komunikační strategie;Pavel Humhal;reklamní sdělení;venkovní reklama;tisková reklama
Keywords in different language: depiction;means of communication;depicting forms;Jaroslav Vančát;communication strategy;Pavel Humhal;advertising;visual;print;outdoor
Abstract: Cílem práce je prozkoumat obrazové prostředky, přičemž se předpokládá možnost jejich identifikace a klasifikace vzhledem k ustáleným postupům komunikace výtvarného umění. Obsah práce tvoří klasifikace reklamní obrazové tvorby podle typologie za prvé obrazových forem (vypracované docentem Jaroslavem Vančátem) a za druhé podle typologie komunikačních strategií (formulované umělcem Pavlem Humhalem). V teoretické části je poskytnut výklad použitých typologií. V druhé části jsou představené typy obrazových forem a komunikačních strategií přiřazovány k příkladům tiskové a venkovní reklamy oceněným na festivalu Cannes Lions 2012. Výsledný text má být příspěvkem k problematice vizuální gramotnosti.
Abstract in different language: The aim of this study is to look into the means of depicting while assuming the possibility to identify them and classify bearing in mind the standard means of communication in fine arts. The study consists of classification of advertising depictions: Firstly according to a typology of the depicting forms (as formulated by J. Vančát) and secondly according to a typology of communication strategies (as formulated by P. Humhal). The two typologies are explained in the first, theoretical part of this study. The second part is dedicated to a classification of real examples of printed and outdoor advertising as awarded in Cannes Lions fest 2012 according the form and communication strategy of the depiction. This study is joing the efforts of better understanding the methods and strategies of advertising communication and hopefully a small contribution in improving the general visual literacy.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KFI)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Koukalova_2013.pdfPlný text práce22,59 MBAdobe PDFView/Open
Koukalova_Doubravova.pdfPosudek vedoucího práce348,39 kBAdobe PDFView/Open
Koukalova_Sevcik.rtfPosudek oponenta práce2,03 MBRTFView/Open
Koukalova_Zuzana.pdfPrůběh obhajoby práce371,4 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/9747

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.