Název: Hardware Pipeline for Rendering Clouds of Circular Points
Autoři: Herout, Adam
Zemčík, Pavel
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2005: Full Papers: The 13-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2005 in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, p. 17-22.
Datum vydání: 2005
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2005/Papers_2005/Full/!WSCG2005_Full_Proceedings_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/10947
ISBN: 80-903100-7-9
Klíčová slova: bodové mraky;vykreslování;hardwarová akcelerace;digitální signální procesor;programovatelné hradlové pole
Klíčová slova v dalším jazyce: point clouds;rendering;hardware acceleration;field programmable gate array;digital signal processor
Abstrakt: This paper presents an algorithm for image rendering using FPGA (Field-Programmable Gate Arrays). The image is rendered by an FPGA chip coupled with a DSP (Digital Signal Processor) on an experimental board. The graphical data is 3D point-clouds – sets of particles that are from the geometrical point of view oriented ellipses in 3D space. Such scene representation seems to be more suitable for potentially many purposes than the most commonly used triangle meshes. The actual experimental implementation which verifies the concept and shows promising results is described.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2005: Full Papers

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Herout.pdfPlný text498,35 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/10947

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.