Název: | Dírková komora a experimentální fotografie |
Další názvy: | Pinhole and experimental photography. |
Autoři: | Dvořáková, Marie |
Vedoucí práce/školitel: | Mašek, Jan |
Oponent: | Vančát, Jaroslav |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/12279 |
Klíčová slova: | camera obscura;dírková komora;fotografie |
Klíčová slova v dalším jazyce: | camera obscura;pinhole;photography |
Abstrakt: | Diplomová práce je zaměřena na fotografii dírkovou komorou a její využití ve výuce. Hlavním výstupem diplomové práce je praktická část, a to soubor fotografií pořízených dírkovou komorou, které tvoří závěrečný soubor, a skicovní materiál. Fotografie jsou inspirovány deníkovým záznamem a pohledem dalekohledu. Snímky vznikly v rámci experimentů s různými formami dírkových komor, vlastní výroby. Fotografie byly snímány na negativní kinofilmový materiál a následně vyvolány, poté neskenovány a postprodukčně upraveny v grafickém editoru. V teoretické práci jsem se poté zabývala fotografickou terminologií, principem a historií camery obscury. Dále jsem zmínila některé umělce, kteří se zabývají touto technikou a experimentální fotografii a ovlivnili mou tvorbu. Nechybí ani popis jednotlivých kroků vzniku praktické části. Na závěr uvádím návrh didaktického využití výše zmíněných poznatků ve výuce |
Abstrakt v dalším jazyce: | The thesis is focused on pinhole camera photography and its use in teaching. The main outcome of the thesis is the practical part which consists of set of photographs taken with a pinhole camera which creates the final set and in addition, there is sketch material. Photographs are inspired by a diary entry and by watching through binoculars. The images were created in the experiment with different forms of pinhole cameras made by myself. Images were captured on the negative film material and subsequently developed, then scanned and edited by post-production in the graphic editor. In the theoretical part I have dealt with photographic terminology, principles and history of the camera obscura. I have also mentioned some of the artists who work with this technique and experimental photography and who influenced my work. There is also a description of each step of the practical part. In conclusion I suggest didactic use of the above mentioned findings. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
MarieDvorakova.pdf | Plný text práce | 2,09 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SCAN - Dvorakova Marie - vedouci - Masek - 2014.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,58 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SCAN - Dvorakova Marie - oponent - Vancat - 2014.pdf | Posudek oponenta práce | 720,86 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Prubeh obhajoby - Dvorakova Marie 2014.pdf | Průběh obhajoby práce | 458,12 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/12279
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.