Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorČerníková, Veronika
dc.contributor.authorKutáčová, Ivana
dc.contributor.refereeFenclová, Marie
dc.date.accepted2014-06-06
dc.date.accessioned2015-03-25T09:25:58Z
dc.date.available2013-04-30cs
dc.date.available2015-03-25T09:25:58Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-04-30
dc.identifier57749
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/12427
dc.description.abstractTato diplomová práce má za cíl ukázat, že je možné poskytnout studentům českých středních škol základní informace o alžírské imigraci ve Francii a zároveň zlepšit jejich úroveň francouzského jazyka. Práce navrhuje konkrétní způsob spočívající v užití filmů, jakožto autentických materiálů, v hodinách francouzštiny. Teoretická část poskytuje obecné údaje o alžírské imigraci ve Francii a vysvětluje některé odborné názvy vyskytující se v textu diplomové práce. Nakonec představuje a rozebírá tři dané filmy - "Thé au harem d'Archimede" (1985) Mehdiho Charefa, "Indigenes" (2006) a "Hors-la-loi" (2010) Rachida Bouchareba. Praktická část uvádí do problematiky kultury a dále popisuje princip použití videa ve výuce francouzštiny. Hlavní složka této části nabízí množství různých aktivit vytvořených na základě konkrétních filmů. Jednotlivá cvičení mají dva hlavní cíle, z nichž prvním je vyvolat debatu o daném tématu a přimět studenty o něm přemýšlet. Druhým cílem je rozvoj jazykových schopností žáka, čehož je docíleno obsahem samotných cvičení - konkrétně jejich zaměřením na slovní zásobu a gramatiku. Část aktivit byla vyzkoušena v praxi během výuky v jazykové škole v Plzni. Výsledky tohoto výzkumu jsou shrnuty na závěr této diplomové práce.cs
dc.format86 s. (148 107 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofrfr
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=57749-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectimmigration algériennecs
dc.subjectAlgériecs
dc.subjectFrancecs
dc.subjectMehdi Charefcs
dc.subjectRachid Boucharebcs
dc.subjectFLEcs
dc.subjectenseignementcs
dc.subjectLe Thé au harem d'Archimedecs
dc.subjectIndigenescs
dc.subjectHors-la-loics
dc.subjectfilm ve výuce francouzského jazykacs
dc.titleAlžírská stopa ve francouzském filmucs
dc.title.alternativeAlgerian trace in the French filmen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.description.departmentKatedra románských jazykůcs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe aim of the master thesis is to show that it is possible to give the Czech high school students some basic information about the Algerian immigration in France, as well as to improve their level of the French language. The thesis proposes a concrete way consisting in the use of films, as the authentic materials, in the French classes. The theoretical part provides some general facts about the Algerian immigration in France and it explains some of the terms used in the text of the thesis. Finally, it presents and analyzes three given films "Thé au harem d'Archimede" (1985) by Mehdi Charef, "Indigenes" (2006) and "Hors-la-loi" (2010) by Rachid Bouchareb. The practical part introduces to the matters of the culture and then the use of films in the education of the French language. The main component of this part offers a number of various activities created on the basis of the concrete films. The exercises have two main objectives. The first objective is to provoke a debate concerning the given topic and make the students think about it. The second objective is to develop the students' language abilities, as the exercises concern the vocabulary and grammar. Some of the activities were tried out during the teaching practice in a language school in Pilsen. The results of this research are summed up at the end of the thesis.en
dc.subject.translatedAlgerian immigrationen
dc.subject.translatedAlgeriaen
dc.subject.translatedFranceen
dc.subject.translatedMehdi Charefen
dc.subject.translatedRachid Bouchareben
dc.subject.translatedteaching of Frenchen
dc.subject.translatedLe Thé au harem d'Archimedeen
dc.subject.translatedIndigenesen
dc.subject.translatedHors-la-loien
dc.subject.translatedfilms in education of french languageen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KRO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace_Kutacova.pdfPlný text práce2,53 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kutacova vedouci.PDFPosudek vedoucího práce84,38 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kutacova oponent.PDFPosudek oponenta práce84,77 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kutacova obhajoba.PDFPrůběh obhajoby práce465,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/12427

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.