Title: | GLSL editor |
Other Titles: | GLSL Editor |
Authors: | Podlesák, Bohumil |
Advisor: | Vaněček, Petr |
Referee: | Varnuška, Michal |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/12536 |
Keywords: | GLSL;editor;OpenGL;OpenTK;C#;.NET;IDE;API;shader;vývojový nástroj;počítačová grafika |
Keywords in different language: | GLSL;editor;OpenGL;OpenTK;C#;.NET;IDE;API;shader;integrated development environment;computer graphics |
Abstract: | Úkolem první části této práce je seznámit se s existujícími vývojovými prostředími pro úpravu a vizualizaci GLSL shaderů. Budou popsány výhody a nevýhody jednotlivých nástrojů. Úkolem druhé části této práce je navrhnout GLSL editor, který bude umožňovat uživateli jednoduše vytvořit a zobrazit nový efekt. Uživatel bude moci sestavit scénu v jazyce C# za použití GLSL shaderů v interaktivním editoru. |
Abstract in different language: | First part of this work is an overview of existing IDE tools that can be used to edit the code and visualize the scene of graphics applications that use GLSL shaders. The advantages and disadvantages of the different tools will be evaluated. The second part of this work focuses on creating a GLSL editor. This new tool will allow the user to easily create and visualize a new effect. User will be able to create a scene using C# language and GLSL shaders in interactive editor. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KIV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova_prace_GLSL_Editor.pdf | Plný text práce | 3,09 MB | Adobe PDF | View/Open |
A11N0144Phodnoceni-ved.pdf | Posudek vedoucího práce | 623,06 kB | Adobe PDF | View/Open |
A11N0144Pposudek-op.pdf | Posudek oponenta práce | 903,94 kB | Adobe PDF | View/Open |
A11N0144Pobhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 201,39 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/12536
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.