Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorRosůlek, Přemysl
dc.contributor.authorMudra, Jan
dc.contributor.refereeLupták Burzová, Petra
dc.date.accepted2014-06-05
dc.date.accessioned2015-03-25T09:29:12Z
dc.date.available2013-04-17cs
dc.date.available2015-03-25T09:29:12Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-04-30
dc.identifier56643
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/12791
dc.description.abstractBakalářská práce nazvaná Negativní volební kampaň v prezidentských volbách 2013 pojednává o negativních kampaních jednotlivých kandidátů na prezidenta České republiky jako o specifickém prvku politického marketingu. Cílem bakalářské práce je zmapovat použité konkrétní negativní prvky předvolební kampaně kandidátů na úřad prezidenta České republiky a ověřit jaké strategie negativní kampaně, dle typologie Kathleen Hall Jamieson, byly použity a implementovány do prostředí české kampaně při prezidentských volbách 2013. Práce se dělí do dvou hlavních částí. V první teoretické části je definován a představen vývoj politického marketingu, jeden z klíčových teoretických modelů a vývoj negativní kampaně v USA, jakožto kolébce vzniku této disciplíny. V první části práce je dále představen rozdílný pohled odborníků na fenomén negativní kampaně jako prvek, který mobilizuje respektive demobilizuje voličský elektorát. Teoretická část je zakončena kapitolou o problematice zákonné regulace negativní politické reklamy. Druhá praktická část je již zaměřena na samotnou první přímou volbu prezidenta ČR. V první kapitole je představena proměna této volby a postavení hlavy státu v politickém systému České republiky. Poté jsou již rozebrány kampaně jednotlivých kandidátů na úřad prezidenta před prvním kolem a zaměření se na negativní kampaň před kolem druhým. Závěr práce představuje důležitý prvek pro demokracii obecně, a to vliv třetích stran a občanských iniciativ a problémy, s kterými se potýká politická kultura v České republice dnes.cs
dc.format50 s. (103 139 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectnegativní kampaňcs
dc.subjectnegativní reklamacs
dc.subjectprezidentské volbycs
dc.subjectpolitická kulturacs
dc.subjectčeský politický systémcs
dc.titleNegativní volební kampaň v prezidentských volbách 2013cs
dc.title.alternativeNegative electoral campaign for the presidential elections in 2013en
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.description.departmentKatedra politologie a mezinárodních vztahůcs
dc.thesis.degree-programPolitologiecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis titled Negative electoral campaign for the presidential elections in 2013 deals with negative campaigns of the individual candidates for President of the Czech Republic as a specific element of political marketing. The aim of the bachelor thesis is to cover particular negative elements used in the electoral campaign of the candidates for the office of the President of the Czech Republic, and to verify which strategies of negative campaign, according to the typology by Kathleen Hall Jamieson, were used and implemented into the environment of the Czech campaign for the presidential elections in 2013. The thesis is divided into two main parts. The first theoretical part defines and introduces the development of political marketing, one of the key theoretical models, and the development of negative campaign in the USA as the place of origin of this discipline. Further in the first part of the thesis, different views of experts on the phenomenon of negative campaign as an element which mobilizes or demobilizes the voters are introduced. The theoretical part is concluded with the chapter on the issues of legal regulation of negative political advertising. The second practical part is focused on the first direct election of the President of the Czech Republic. In the first chapter, the transformation of this election is introduced, together with the position of the head of state in the political system of the Czech Republic. Then the campaigns of the individual candidates for the office of the President of the Czech Republic before the first round are analysed, and further the thesis focuses on the negative campaign before the second round. The conclusion of the thesis represents an important element for the democracy in general, namely the influence of third parties and citizens´ initiatives, and problems faced by the political culture in the Czech Republic today.en
dc.subject.translatednegative campaignen
dc.subject.translatednegative advertisingen
dc.subject.translatedpresidential electionsen
dc.subject.translatedpolitical cultureen
dc.subject.translatedczech political systemen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAP)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace.pdfPlný text práce1,64 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
mudra_ved.docxPosudek vedoucího práce44,18 kBMicrosoft Word XMLZobrazit/otevřít
Mudra_opo.docxPosudek oponenta práce32,52 kBMicrosoft Word XMLZobrazit/otevřít
Mudra.pdfPrůběh obhajoby práce329,27 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/12791

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.