Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKolovská, Ilona
dc.contributor.authorHolá, Dagmar
dc.contributor.refereeValach, Petr
dc.date.accepted2014-05-23
dc.date.accessioned2015-03-25T09:29:59Z
dc.date.available2012-10-01cs
dc.date.available2015-03-25T09:29:59Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2013-06-28
dc.identifier54931
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/12864
dc.description.abstractTato diplomová práce plynule navazuje na bakalářskou práci, která měla za cíl navrhnout didaktické hry a zařadit je do výuky s kinestetickým učebním stylem. Tentokrát byla stěžejním úkolem realizace těchto didaktických her a soutěží ve výuce přírodopisu v různých třídách a jejich následné srovnání v rámci opakování. Díky aplikaci didaktických her do výuky a následnému šetření, které bylo provedeno pomocí opakovacích testů, byly srovnány dvě třídy vyučované stejným učebním stylem. Další porovnání proběhlo ve třídě, vyučované pomocí kinestetického učebního stylu spolu se třídou, která byla vyučována frontálně. Vyhodnocením zjištěných výsledků byl potvrzen předem stanový cíl diplomové práce - přínos kinestetického učebního stylu ve výuce přírodopisu na 2. stupni základní školy. Diplomová práce je rozčleněna do dvou částí. Teoretická zahrnuje základní terminologii související s obecnou didaktikou a školní psychologií. Jedna kapitola je věnována použitým výzkumným metodám a jejich tvorbě. V praktické části jsou nejprve uvedeny didaktické hry aplikované v hodinách přírodopisu. Stěžejní část pak tvoří vzájemné srovnání výsledků opakovacích testů v jednotlivých třídách vyučovaných různými učebními styly. Díky závěrečnému dotazníku byl získán subjektivní pohled žáků na přínos kinestetického učebního stylu ve výuce, což doplnilo názor vyplývající z výsledků opakovacích testů.cs
dc.format78 s. (86630 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=54931-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectdidaktická hracs
dc.subjectkinestetický učební stylcs
dc.subjectdotazníkcs
dc.subjectnestandardizovaný testcs
dc.subjectdruhy učenícs
dc.subjectvyučovací metodycs
dc.subjectorganizační formy vyučovánícs
dc.subjectmotivacecs
dc.subjectosobnost učitelecs
dc.titleZařazení kinestetického učebního stylu do výuky biologie na 2. stupni základních školcs
dc.title.alternativeThe kinesthetic teaching style included into the teaching system of Biology, 2nd grade of elementary schoolsen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra tělesné a sportovní výchovycs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis continuously proceeds in my bachelor thesis which aim was to suggest didactical games and put them into the teaching with kinaesthetic learning style. The main goal of this final thesis is realization of those mentioned educational games and competitions in teaching of natural science in different classes and their subsequent comparison based on the repetitions. Due to application of didactical games into the teaching and following survey, which was done through the repeated tests, were compared 2 classes taught in the same teaching way. Another comparison underwent in two classes, one of them was taught with kinaesthetic learning style and the other class was taught frontally. Evaluation of founded results confirmed the predefined goal of this thesis - benefits of kinaesthetic learning style in lesson of natural science at the second degree of primary school. This diploma thesis is divided into 2 main parts. Theoretical section includes basic terminology related to general didactics and school psychology. What is more, one part of this section is dedicated to research methods mentioned in the thesis, and their creation. In the practical section, there are described didactical games used during the natural science lessons. Crucial part consists of mutual comparison of the results of the repeating tests in particular classes taught by different learning styles. As a result of the final survey was gained the subjective point of view of students, who participated in it, to the kinaesthetic learning style which was added to the results of repeating assignments.en
dc.subject.translateddidactic gameen
dc.subject.translatedkinaesthetic learning styleen
dc.subject.translatedquestionnaireen
dc.subject.translatednon-standardized testen
dc.subject.translatedtypes of learningen
dc.subject.translatedteaching methodsen
dc.subject.translatedorganizational forms of teachingen
dc.subject.translatedmotivationen
dc.subject.translatedteacher's personalityen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DPDagmarHola.pdfPlný text práce3,07 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
HOLA VP.pdfPosudek vedoucího práce170,55 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
HOLA OP.pdfPosudek oponenta práce196,28 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
HOLA.pdfPrůběh obhajoby práce50,96 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/12864

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.