Title: Současné reálie Republiky Rakousko
Other Titles: Current cultural studies of the Republic of Austria
Authors: Vlček, Jiří
Advisor: Salcman, Václav
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12976
Keywords: reálie;didaktika;Republika Rakousko;Rakousko;charakteristika reálií;dotazníkové šetření
Keywords in different language: cultural studies;didactics;the Republic of Austria;Austria;cultural studies characteristics;questionnaires
Abstract: Předkládaná diplomová práce se zaobírá problematikou reálií Republiky Rakousko. Je členěna do 2 částí - teoretické a praktické -, přičemž teoretická část definuje pojem "reálie", zabývá se významnými historickými milníky didaktiky reálií, obecnými zásadami pro jejich aplikaci do výuky. Praktická část je posléze podpořena realizovaným dotazníkovým šetřením, během něhož byli u žákyň a žáků testovány jejich vědomosti o vybraných tématech rakouských reálií, a následnou povšechnější charakteristikou současných reálií Republiky Rakousko.
Abstract in different language: This diploma thesis deals with issues of facts of Republic of Austria. It's divided into two parts - theoretical and practical, where the theoretical defines the term "cultural studies", deals with important historical milestones of didactics of cultural studies, general principles for their application into the lessons. Practical part is later supported by provided questionnaire, where the knowledge of students in the field of austrian facts was tested and then general characteristics of current facts of Republic of Austria.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KNJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vlcek_Jiri-DA.pdfPlný text práce6,42 MBAdobe PDFView/Open
vlcek_vp.pdfPosudek vedoucího práce261,75 kBAdobe PDFView/Open
vlcek_op.pdfPosudek oponenta práce469,52 kBAdobe PDFView/Open
vlcek_obh.pdfPrůběh obhajoby práce130,07 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/12976

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.