Title: | Rovinné útvary na 2. stupni ZŠ |
Other Titles: | Plane figur on two level primary school |
Authors: | Svobodová, Iveta |
Advisor: | Pěchoučková, Šárka |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/13759 |
Keywords: | čtverec;obdélník;kosočtverec;kosodélník;trojúhelník;lichoběžník;deltoid;kruh;kružnice;sonda;frontální výuka |
Keywords in different language: | square;rectangle;diamond;rhomboid;triangle;trapezoid;deltoid;ring;circle;sonde;frontal teaching |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá rovinnými útvary na 2. stupni základní školy. Teoretická část shrnuje všechny rovinné útvary, které se objevují v učivu matematiky na 2. stupni základní školy. Analýza metodických příruček ukazuje, jaké učivo o rovinných útvarech je zařazeno do jednotlivých ročníků a na co je kladen důraz. Praktická část je zaměřena na realizaci úloh o rovinných útvarech pro žáky na 2. stupni základní školy. |
Abstract in different language: | This thesis occupies with plane structures at secondary school. The theoretical part summarizes all plane structures appearing in math curriculum at secondary school. The analysis of methodical guide demonstrates which curriculum of plane structures is classified into particular class year and on what it is emphasized. The practical part focuses on the implementation tasks about plane structures for secondary school pupils. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Rovinne utvary na 2. stupni zs -Svobodova Iveta.pdf | Plný text práce | 4,58 MB | Adobe PDF | View/Open |
Svobodova - hodn..pdf | Posudek vedoucího práce | 118 kB | Adobe PDF | View/Open |
posudek_svobodova.pdf | Posudek oponenta práce | 181,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Svobodova - prot..pdf | Průběh obhajoby práce | 41,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/13759
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.