Název: | Volná hra mladších předškolních dětí ve vybraných plzeňských mateřských školách |
Další názvy: | Free playtime of younger preschool children in selected Pilsen kindergartens |
Autoři: | Šafaříková, Lucie |
Vedoucí práce/školitel: | Sovová, Pavla |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/13799 |
Klíčová slova: | hra;volná hra;děti;činnost;aktivita;předškolní období |
Klíčová slova v dalším jazyce: | play;free playtime;children;doing;activity;preschool period |
Abstrakt: | Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jak děti tráví a využívají čas v mateřské škole při tzv. volné hře. V teoretické části jsem se opřela o odbornou literaturu a popisovala jsem, co je vlastně hra a hraní, na jaké teorie her přišli různí odborníci, jak si hraje předškolák, ale i dospělý člověk. Zajímala jsem se o hračky a herní vybavení mateřských škol. Pozastavila jsem se nad dělením her, i když jen krátce. Nastínila jsem, co je volná hra, ale také její využití v pedagogické diagnóze a terapii. V části praktické jsem se věnovala výzkumu. Využila jsem zde metody přímého a nepřímého pozorování a rozhovor. Zjistila jsem, že nelze jednoznačně určit, které hry jsou pro děti populární, kterým aktivitám a činnostem se nejraději věnují. Vše je závislé na hračkách a herním vybavení mateřské školy, ale i na vlivu rodiny a vrstevníků. Podle mého šetření, mohu s jistotou říci, že vítězí pro děti na plné čáře konstrukční hry. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The aim of this thesis is to find out how children spend time in the kindergarten during their so called "free playtime". In the theoretical part I fall back on professional literature and I describe what a game and playing games means, what different theories were found out by different specialist, the ways a pre-school children and adults play. I was interested in toys and equipment for playtime in kindergartens. I also shortly mention kind of games, their division. I outline what a "free playtime" is and its application in pedagogical diagnosis and therapy. In the practical part I applied research. I used the methods of direct and indirect observation and interview. I found out it is not easy to specify which games are popular with children and which activities they prefer. It all depends not only on the toys and equipment of kindergartens, but also on parents and other children of same age. According to my research I can state that the most popular type of games are construction games. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Safarikova Lucie, BP - Volna hra mladsich predskolnich deti ve vybranych plzenskych MS.pdf | Plný text práce | 481,86 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Safarikova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 34,71 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Safarikova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 58,82 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Safarikova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 13,44 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/13799
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.