Title: | Alternativní tvorba vícesložkových akustických modelů |
Other Titles: | Alternative creation of multivariate acoustic models |
Authors: | Lavička, Milan |
Advisor: | Psutka, Josef |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/15242 |
Keywords: | K-means;akustický model;HTK;rozpoznávání řeči |
Keywords in different language: | K-means;acoustic model;HTK;speech recognition |
Abstract: | Tato práce se zabývá výzkumem a tvorbou akustického modelu za užití alternativních metod. Součástí výzkumu je vliv počtu složek Gaussovské směsi na kvalitě akustického modelu. Dále jsou zde popsány procesy získávání trénovacích dat a výpočet parametrů pro akustický model a ze získaných parametrů sestavení vlastního modelu. Závěr práce porovnává výsledky rozpoznávání modelu HTK na bázi EM algoritmu a modelu sestaveným z parametrů alternativně použité metody k-means. |
Abstract in different language: | This thesis deals with a research and creation of acoustic model with alternative method. Part of the research is the influence of the number of components of the Gaussian mixture model on the quality of the sound. It further describes the process of obtaining training data and calculate the parameters for the acoustic model and the obtained parameters to create a model. Conclusion of the work compares the results of the HTK recognition model based on EM algorithm and model parameters, which is made from the selected alternative methods of k-means. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KKY) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_Lavicka.pdf | Plný text práce | 817,69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Lavocka-v.pdf | Posudek vedoucího práce | 2,36 MB | Adobe PDF | View/Open |
Lavocka-p.pdf | Průběh obhajoby práce | 1,27 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/15242
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.