Název: Edge-enhancement: an algorithm for real-time
Autoři: Nienhaus, M.
Doellner, Juergen
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2003, vol. 11, no. 1-3.
Datum vydání: 2003
Nakladatel: UNION Agency – Science Press
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2003/Papers_2003/D73.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1689
ISSN: 1213-6972
Klíčová slova: real-time vykreslování;nefotorealistické vykreslování;3D objekty
Klíčová slova v dalším jazyce: real-time rendering;non-photorealistic rendering;3D objects
Abstrakt: In this paper, we propose an algorithm for enhancing edges of real-time non-photorealistic renderings. It is based on the edge map, a 2D texture that encodes visually important edges of 3D scene objects, and includes silhouette edges, border edges, and crease edges. The edge map allows us to derive and augment a wide range of nonphotorealistic rendering styles. Furthermore, the algorithm is designed to be orthogonal to complementary realtime rendering techniques. The implementation is based on multipass rendering: First, we extract geometrical properties of 3D scene objects generating image-space data similar to G-buffers. Next, we extract discontinuities in the image-space data using common graphics hardware to emulate image-processing operations. In subsequent rendering passes, the algorithm applies texture mapping to combine the edge map with 3D scene objects.
Práva: © UNION Agency – Science Press
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 11, number 1-3 (2003)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
D73.pdf572,51 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1689

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.