Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Schlegel, Miloš | |
dc.contributor.author | Hrabě, Michael | |
dc.date.accepted | 2015-08-27 | |
dc.date.accessioned | 2016-03-15T08:39:01Z | - |
dc.date.available | 2014-11-01 | cs |
dc.date.available | 2016-03-15T08:39:01Z | - |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-08-18 | |
dc.identifier | 63959 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/17910 | |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce je navržení zpětnovazebního algoritmu stabilizace polohy rotoru pro reálný systém magnetických ložisek v axiálním směru. K tomu je nutné vytvořit matematický model pro reálný systém, který tvoří dvě soustavy magnetických ložisek s permanentními magnety, hřídel, elektromotor a akční člen VCA. Hřídel je otáčena elektromotorem ve středu dvou soustav magnetických ložisek. Mezi hřídelí a soustavou magnetických ložisek je vzduchová mezera, a proto nedochází k doteku mezi plochami. VCA slouží ke stabilizaci polohy hřídele v axiálním směru. Funkčnost a vlastnosti navrženého řízení a matematického modelu jsou ověřeny simulací. | cs |
dc.format | 32 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | magnetická ložiska | cs |
dc.subject | zpětnovazební algoritmus | cs |
dc.subject | matematický model | cs |
dc.subject | soustava permanentních magnetů | cs |
dc.subject | vca | cs |
dc.title | Řídicí systém pro magnetická ložiska s permanentními magnety | cs |
dc.title.alternative | Magnetic Bearing Control System Using Permanent Magnets | en |
dc.type | bakalářská práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných věd | cs |
dc.description.department | Katedra kybernetiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Inženýrská informatika | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | The aim of this bachelor thesis is to design a feedback algorithm for the rotor stabilization of a real system with magnetic bearings in an axial direction. For this purpose a mathematical model of the real system is created. The mathematical model consists of two systems of permanent magnetic bearings, a drive shaft, an electric motor and VCA. The electric motor rotates the drive shaft in the middle of two systems of permanent magnetic bearings. There is an air gap between the magnetic bearings and drive shaft; therefore, these two components are contact-free with no friction. VCA stabilizes the drive shaft in an axial direction. The control design and the mathematical model are verified by a simulation. | en |
dc.subject.translated | magnetic bearings | en |
dc.subject.translated | feedback algorithm | en |
dc.subject.translated | system of permanent magnetic bearings | en |
dc.subject.translated | vca | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KKY) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP.pdf | Plný text práce | 775,92 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
vedouci-Hrabe-v.pdf | Posudek vedoucího práce | 3,67 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obhajoba-Hrabe-p.pdf | Průběh obhajoby práce | 1,38 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/17910
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.