Název: Aktivizační metody ve výuce biologie
Další názvy: Activation methods in biology education
Autoři: Kociánová, Eva
Vedoucí práce/školitel: Vágnerová, Petra
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19192
Klíčová slova: aktivizační metody;biologie;střední škola;problémové vyučování;diskusní metody;inscenační metody;situační metody;speciální metody;didaktické hry
Klíčová slova v dalším jazyce: activation methods;biology;high school;problem teaching;discussion methods;staging methods;situation methods;special methods;didactic games
Abstrakt: Diplomová práce je zpracována na téma Aktivizační metody ve výuce biologie. Objasňuje kritéria volby metod vhodných pro vyučování a jejich pojetí. Obecně charakterizuje aktivizační metody v systému všech metod včetně jejich výhod i nevýhod aplikace. Popisuje jednotlivé metody vhodné pro využití ve výuce biologie. V mnoha případech pro dokreslení a snazší pochopení nabízí i možnosti její aplikace. Práce nabízí i zásobník her využitelných v hodinách biologie, včetně dvou podrobně připravených aktivit využitelných nad rámec těchto hodin. Obsahuje i zhodnocení vybraných aktivit a her v pedagogické praxi, jejich náročnost přípravy, průběhu realizace a efektu při a po realizaci. Současně seznamuje se současnými kurikulárními dokumenty a jejich vztahem k aktivizačním metodám.
Abstrakt v dalším jazyce: This dissertation is elaborated on the theme Activation methods in teaching biology. It clarifies the criteria for selection of suitable methods for teaching and concepts. Generally characterized activation methods in the system of methods, including their advantages and disadvantages of applications. It describes the various methods suitable for use in teaching biology. In many instances to illustrate and for better understanding offers the possibility of its application. Work offers also stack of games usable during biology classes, also including two detail prepared activities, which can be used beyond these classes. It also contains an evaluation of selected activities and games in educational practice, progress of implementation and effects during and after realization. At the same time it introduces with actual curricula and their relationship to activating methods.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Rigorózní práce / Rigorous theses (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Kocianova.pdfPlný text práce4,45 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-kocianova v.pdfPosudek vedoucího práce694,58 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-kocianova o.pdfPosudek oponenta práce974,85 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-kocianova p.pdfPrůběh obhajoby práce190,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19192

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.