Title: Aktivizační metody ve výuce biologie
Other Titles: Activation methods in biology education
Authors: Kociánová, Eva
Advisor: Vágnerová, Petra
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19192
Keywords: aktivizační metody;biologie;střední škola;problémové vyučování;diskusní metody;inscenační metody;situační metody;speciální metody;didaktické hry
Keywords in different language: activation methods;biology;high school;problem teaching;discussion methods;staging methods;situation methods;special methods;didactic games
Abstract: Diplomová práce je zpracována na téma Aktivizační metody ve výuce biologie. Objasňuje kritéria volby metod vhodných pro vyučování a jejich pojetí. Obecně charakterizuje aktivizační metody v systému všech metod včetně jejich výhod i nevýhod aplikace. Popisuje jednotlivé metody vhodné pro využití ve výuce biologie. V mnoha případech pro dokreslení a snazší pochopení nabízí i možnosti její aplikace. Práce nabízí i zásobník her využitelných v hodinách biologie, včetně dvou podrobně připravených aktivit využitelných nad rámec těchto hodin. Obsahuje i zhodnocení vybraných aktivit a her v pedagogické praxi, jejich náročnost přípravy, průběhu realizace a efektu při a po realizaci. Současně seznamuje se současnými kurikulárními dokumenty a jejich vztahem k aktivizačním metodám.
Abstract in different language: This dissertation is elaborated on the theme Activation methods in teaching biology. It clarifies the criteria for selection of suitable methods for teaching and concepts. Generally characterized activation methods in the system of methods, including their advantages and disadvantages of applications. It describes the various methods suitable for use in teaching biology. In many instances to illustrate and for better understanding offers the possibility of its application. Work offers also stack of games usable during biology classes, also including two detail prepared activities, which can be used beyond these classes. It also contains an evaluation of selected activities and games in educational practice, progress of implementation and effects during and after realization. At the same time it introduces with actual curricula and their relationship to activating methods.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Rigorózní práce / Rigorous theses (CBG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Kocianova.pdfPlný text práce4,45 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-kocianova v.pdfPosudek vedoucího práce694,58 kBAdobe PDFView/Open
oponent-kocianova o.pdfPosudek oponenta práce974,85 kBAdobe PDFView/Open
obhajoba-kocianova p.pdfPrůběh obhajoby práce190,78 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/19192

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.