Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorČervený, Pavel
dc.contributor.authorReichert, Radek
dc.contributor.refereeStacke, Václav
dc.date.accepted2015-01-12
dc.date.accessioned2016-03-15T08:56:36Z
dc.date.available2012-06-30cs
dc.date.available2016-03-15T08:56:36Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2014-12-09
dc.identifier61023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/19436
dc.description.abstractTéma práce reflektuje realizaci geografického vzdělávání v České republice. Popisuje konkrétní vzdělávací dokumenty, které se začaly uplatňovat v českém školství v několika etapách. Vlivem politických změn, vznikl prostor pro diskusi nad novým obsahem vzdělávání. Pedagogická a odborná veřejnost se roku 2000 inspirovala novou evropskou koncepcí vzdělávání. Z této koncepce vyvstaly základní principy jak efektivně učit budoucí generace a připravit je na život. Jedním z principů se staly klíčové kompetence, které rozvíjí žáky komplexně. Následovaly transformace vzdělávacího procesu, iniciované státem a vzdělávacími institucemi. Tato transformace se zaměřila na změnu vzdělávacího obsahu a cílů. To se dotklo samotných vzdělávacích předmětů. Je tedy otázkou, zda si geografické předměty reformou polepšily, či nikoli. Cílem práce tak je zmapovat v jakém postavení dnešní geografie, zeměpis a jim blízké předměty jsou na konkrétních školách, v tomto případě v Plzeňském kraji. Smyslem by pak měla být možnost pro všechny učitele, získat širší pohled na svůj vyučovaný předmět a následně pomoci prosadit jeho nesporný edukační význam, který si ve vzdělávacích dokumentech zaslouží.cs
dc.format73 s. (87 706 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectstřední školacs
dc.subjectvzdělávánícs
dc.subjectgeografické vzdělávánícs
dc.subjectgeografiecs
dc.subjectzeměpiscs
dc.subjectkurikulumcs
dc.subjectRámcový vzdělávací programcs
dc.subjectŠkolní vzdělávací programcs
dc.subjectvzdělávací systémcs
dc.subjectpostavení geografiecs
dc.subjectvýznam geografiecs
dc.subjectPlzeňský krajcs
dc.titlePostavení geografie ve vzdělávacím systému SŠ v Plzeňském krajics
dc.title.alternativeThe position of Geography in the Pilsen Region high school educational systemen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultNeobhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe topic of this thesis reflects the implementation of geographic education in the Czech Republic. It describes specific educational documents that started to be applied in the Czech education in several stages. Due to political changes, space for discussion of the new educational content originated. The educational and professional community in 2000 was inspired by the new European education concept. From this concept the basic principles of how effectively teach future generations and how to prepare them for life arose. One of the principles has become key competencies which develop students comprehensively. A transformation of the educational process, initiated by the state and by educational institutions followed. This transformation is focused on changing the educational content and objectives, which has to do with the teaching subjects itself. It is therefore questionable whether the geographic subjects are in a better position after the reform. The aim of this work is to map the status in which nowadays Geography and its related subjects are at particular schools, in this case in the Pilsen Region. The purpose should be to make possible for all teachers to gain a broader view of the subject taught and then help enforce its undisputable educational significance, which it deserves in the educational documents.en
dc.subject.translatedgeographyen
dc.subject.translatedgeography in educationen
dc.subject.translatedPilsen regionen
dc.subject.translatedhigh schoolen
dc.subject.translatededucational systemen
dc.subject.translatedFramework educational programmeen
dc.subject.translatedSchool educational programmeen
dc.subject.translatedcurriculumen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAP)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace 2014 - Radek Reichert.pdfPlný text práce1,02 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-reichert_vedouci_II.docPosudek vedoucího práce91,5 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
oponent-REICHERT_opo.docPosudek oponenta práce40,84 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
obhajoba-Reichert.pdfPrůběh obhajoby práce447,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19436

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.