Title: | Socialistická každodennost na příkladu československého školství očima tehdejších studentů |
Other Titles: | Socialist everyday life on the example of the Czechoslovak Education system through the eyes of the students |
Authors: | Jeřábková, Eva |
Advisor: | Jakoubková Budilová, Lenka |
Referee: | Lupták Burzová, Petra |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19439 |
Keywords: | orální historie;socialismus;komunismus;školství;vývoj školství;metoda sněhové koule;studenti;generace |
Keywords in different language: | oral history;socialism;communism;education;development of education;method of snowball;students;generation |
Abstract: | Cílem diplomové práce byla snaha zprostředkovat pohled na socialistické školství, život a volný čas očima tehdejších studentů a učitelů. Práce je založena na metodě orální historie, jako prostředku k zachycení kultury všedního dne. Práce se zaměřila na zmapování zkušeností dvou generací. |
Abstract in different language: | This work is following socialist education, life and free time activities through the eyes of the former students and teachers in Czechoslovakia. The thesis is based on the method oral history that reflects the culture of ordinary life. This work explores the experience of two generations of Czech students and teachers. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAP) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace.pdf | Plný text práce | 4,1 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-Jerabkova_dp_jakoubkova.pdf | Posudek vedoucího práce | 768,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-Jerabkova_opo_DP.dotx | Posudek oponenta práce | 43,69 kB | Unknown | View/Open |
obhajoba-Jerabkova.pdf | Průběh obhajoby práce | 303,88 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/19439
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.