Název: České dějiny v krásné literatuře (mezipředmětové vztahy ve výuce českého jazyka a dějepisu s didaktickou aplikací)
Další názvy: The Czech history in fiction (Inter-subject relations in teaching the Czech language and history with didactic application)
Autoři: Haladová, Markéta
Vedoucí práce/školitel: Východská, Helena
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19729
Klíčová slova: mezipředmětové vztahy;klíčové kompetence;průřezová témata;projektová výuka;integrovaná výuka;bloomova taxonomie;historická čítanka;každodennost;krásná literatura
Klíčová slova v dalším jazyce: inter-subject relations;key competencies;cross-sectional subjects;project;integrated forms;bloom´s taxonomy;historical reading-book;dailiness;fiction
Abstrakt: Kvalifikační práce se zabývá tématem mezipředmětových vztahů v systému současného školství. Problematika mezipředmětových vztahů, průřezových témat či klíčových kompetencí je v dnešním školství velmi frekventovaným tématem. Mezipředmětové vztahy jsou nyní realizovány ve formě samostatných cvičení k textu v jakékoliv učebnici, případně formou projektové či integrované výuky, jejichž možnému využití se věnuji v teoretické části své práce. Dalším předmětem mého výzkumu se stalo využití historických čítanek, případně historického dokumentu či filmu v hodinách dějepisu. Tvůrčí a autorskou část mé kvalifikační práce tvoří historická čítanka s didaktickými aplikacemi, která přirozeně propojuje vyučovací předměty český jazyk a dějepis, především tedy česky psanou literaturu a dějepis.
Abstrakt v dalším jazyce: The issue of my thesis are inter-subject relations in teaching the Czech language and history with didactic application. The issues of interdisciplinary relations or key competencies are a very frequent topic in present education. The present interdisciplinary relations are implemented in a form of separated exercises to a text in any textbooks and that their fulfilling is embodied in Framework Educational Programme for Basic Education and School Educational Programme or the teachers can use project or integrated forms of education. Another point of my research was use of historical reading-books or historical documentary or a film in history classes. The creative and authorial part deals with Historical reading-book together with didactical applications that naturally connect Czech language and History and mainly literature and History.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KHI)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace_Haladova Marketa.pdfPlný text práce4,45 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-Haladova V.pdfPosudek vedoucího práce739,17 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-Haladova O.pdfPosudek oponenta práce564,34 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Haladova P.pdfPrůběh obhajoby práce169,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19729

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.