Název: Tvořivost v technické výchově na ZŠ
Další názvy: Creativity in Technical Education at Primary Schools
Autoři: Hnilicová, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Mach, Petr
Oponent: Krotký, Jan
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19810
Klíčová slova: praktické činnosti;technická výchova;technický materiál;žák;výukové metody;aktivita;samostatnost;tvořivost;rámcový vzdělávací program.
Klíčová slova v dalším jazyce: practical activities;technical education;technical material;pupil;educational methods;activity;autonomy;creativity;framework educational programme.
Abstrakt: Diplomová práce Tvořivost v technické výchově se zabývá podporou rozvoje tvořivosti pomocí souboru námětů. V teoretické části popisuje různá pojetí pojmu tvořivost, složkami a faktory ovlivňující tvořivost. Předkládá některé metody, kterými můžeme tvořivost podporovat, zabývá se technickou výchovou z pohledu Rámcově vzdělávacího programu a Školního vzdělávacího programu. Praktická část je rozdělena na dvě části, první část přináší soubor námětů, které podporují a rozvíjejí tvořivost žáků, cílem druhé části je realizace a ověření námětů v podmínkách Základní školy ve Skalné, okres Cheb v předmětech Praktické činnosti, Technická výchova a Laboratorní práce. Účelem průzkumu je zjistit vhodnost námětů pro rozvoj technické tvořivosti u žáků na základní škole. Výsledky jsou analyzovány a vyhodnoceny prostřednictvím grafického znázornění a vyjádření stanovisek.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis Creativity in technical education is concerned with promoting the development of creativity through a series of topics. The theoretical part describes the various concepts of concept creativity, components and factors affecting creativity. Presents some methods that can encourage creativity, dealing with technical education from the perspective of Framework educational programme, czek RVP and School education program, czek ŠVP. The practical part is divided into two parts, the first part presents a set of ideas that support and develop the creativity of students, the aim of the second part of the implementation and verification of ideas in the primary schools in Skalná, district Cheb in subjects Practical activities, Technical Education and laboratory work. The purpose of the survey is to determine the suitability of proposals for development of technical creativity among elementary school students. The results are analyzed and evaluated through graphical representations of opinions.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMT)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Hnilicova_DP_2015.pdfPlný text práce3,46 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-hodnoceni vp Hnilicova.pdfPosudek vedoucího práce1,8 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-DP - posudek_oponenta_Hnilicova.pdfPosudek oponenta práce74,49 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Hnilicova protokol093.pdfPrůběh obhajoby práce175 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19810

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.