Název: | Školní zralost dětí - rozdíl mezi chlapci a děvčaty |
Další názvy: | Educational readiness of children - differences between girls and boys |
Autoři: | Černá, Sylva |
Vedoucí práce/školitel: | Šámalová, Kateřina |
Oponent: | Brabcová, Dana |
Datum vydání: | 2015 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19864 |
Klíčová slova: | předškolní věk;školní zralost;školní nezralost;vývoj genderové identity;kresba |
Klíčová slova v dalším jazyce: | preschool age;school maturity;development of gender identity;drawing;school immaturity |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá rozdílem školní zralosti mezi děvčaty a chlapci. V teoretické části se detailně věnuji problematice předškolního věku. Popisuji školní zralost, školní nezralost a zabývám se genderovými rozdíly mezi děvčaty a hochy. Na konci teoretické části se věnuji problematice dětské kresby. V praktické části bakalářské práce jsem zkoumala rozdíl ve školní zralosti u vzorku předškolních dětí z mateřských škol v okrese Rokycany. Jednalo se celkem o 16 dětí, 8 děvčat a 8 chlapců. Hodnotila jsem pracovní list, který jsem si pro děti sama připravila, a kresbu postavy Červené karkulky. Z důvodu relativně malého vzorku nelze učinit jednoznačné závěry, přestože tato práce ukázala rozdíly ve školní zralosti mezi děvčaty a chlapci. |
Abstrakt v dalším jazyce: | My bachelor's project investigates the difference in school readiness and maturity between girls and boys. The theoretical part is dealing with the preschool age and its problems. I am describing school maturity and immaturity and dealing with the gender differences between girls and boys. The end of the theoretical part I am devoting to the childrens' drawing and its implications. In the practical part of my bachelor's project I investigated the differences in school maturity in a sample group of preschool children from several kindergartens in Rokycany district. The group consisted of 16 children, 8 boys and 8 girls. I evaluated an exercise one-page file, which I prepared myself. Moreover, I evaluated childrens' drawing of the "Red Ridding Hood" character. Even though the research sample was relatively small and we cannot come to definite conclusions,there is a trend showing the differences in school readiness between girls and boys. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP Sylva Cerna.pdf | Plný text práce | 3,1 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
vedouci-Cerna - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 338,47 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
oponent-Cerna - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 547,97 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obhajoba-Cerna - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 90,14 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/19864
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.