Title: Destinační loga pro krajinný marketing západní Šumavy a Bavorského lesa
Other Titles: Destination's logos for the landscape marketing of west Bohemian Forest and Bavarian Forest region
Authors: Trojáková, Lenka
Advisor: Kopp Jan, RNDr. Ph.D.
Referee: Ježek Jiří, Doc. RNDr. Ph.D.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/23485
Keywords: logo;image;krajinný marketing;propagace;destinace
Keywords in different language: logo;image;landscape marketing;promotion;destination
Abstract: Předložená práce je zaměřena na destinační loga používaná na území západní Šumavy a Bavorského lesa. V teoretické části se vymezují tato vybraná území. Další součástí je rozbor některých ekonomických pojmů. Jedním z klíčových pojmů je krajinný marketing. Významným marketingovým nástrojem je branding, který buduje úspěšnou značku, pomocí níž se regiony odlišují a vytvářejí si svojí image. Důležitou součástí této propagace jsou loga. Praktická část představuje loga, která určil terénní výzkum, především v informačních centrech. Tato část obsahuje i informace, jež poskytly instituce, která vybraná loga používají. Důležitou součástí výzkumu je provedené dotazování, které zprostředkovává pohled návštěvníků i obyvatel daného území a následně jeho výsledky. Celou prací se prolínají odborné názory grafika.
Abstract in different language: The presented bachelor's thesis is focused on destinations logos that are being used in the area of west Bohemian Forest and Bavarian Forest region. The chosen areas are specified in the theoretical part. This part also deals with all important related economic terms such as landscape marketing. One of the significant marketing instruments is branding that builds successful brand. The brand helps the regions to be different and to create their own image. Very important promotion instruments are the logos. The mentioned logos are presented in the practical part of this thesis. They were determined from the field research mainly in the information centers. This part of thesis includes also the information provided by institutions using the chosen logos. Important component of the research is questioning that brings the point of view of inhabitants and tourists. The whole practical part is accompanied by the professional opinion of graphic
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KGE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP.pdfPlný text práce3,05 MBAdobe PDFView/Open
Trojakova-p.oponenta.pdfPosudek oponenta práce517,66 kBAdobe PDFView/Open
Trojakova-p.vedouciho.PDFPosudek vedoucího práce1,23 MBAdobe PDFView/Open
Trojakova.PDFPrůběh obhajoby práce405,99 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/23485

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.