Title: | Školní mládež a vizualita, audiovizualita počítačových her |
Other Titles: | School children and visuality, audiovisuality of computer games |
Authors: | Boříková, Zdeňka |
Advisor: | Mašek Jan, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Zikmundová Vladimíra, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24083 |
Keywords: | audiovizualita počítačových her;vizualita počítačových her;narativita počítačových her;grand theft auto;counter strike;league of legends;the sims;world of tanks;akční počítačová hra;arkáda;strategie;simulátor;role playing game;adventura |
Keywords in different language: | audiovizuality of computer games;computer games visuality;narration of computer games;grand theft auto;counter strike;league of legends;the sims;world of tanks;action computer game;arcade;strategy;simulator;role playing game;adventure |
Abstract: | Téma práce je Školní mládež a vizualita, audiovizualita počítačových her. Práce se zaměřuje na analýzu vybraného vzorku počítačových her, kterými se baví školní mládež v současné době v základním školství. Práce dále obsahuje analýzu daných herních prostředí v kontextu audiovizuality, narativity, vizuality a výtvarného zpracování. Vliv na výtvarné a etické cítění mládeže, včetně možného vlivu na její psychosomatický rozvoj. V mediálně pedagogické části na konkrétních příkladech doporučuji učitelské a rodičovské veřejnosti počítačové hry vhodné a žádoucí pro osobnostní rozvoj žáka a jeho výtvarně-estetické cítění. |
Abstract in different language: | This thesis named Students and visuality, audiovizuality of computer games. The work focuses on the analysis of a selected sample of computer games which are playing school children currently in primary education. The work also includes analysis of the gaming environment in the context audiovizuality, narrative, visuality and visual processing. Influence on art and ethical sensibilities of children, including the possible effect on the psychosomatic development. In pedagogical part of specific examples I recommended teachers and parents computer games appropriate and desirable for the personal development of students and their artistic- esthetic sensibilities. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KVK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
diplomova prace.pdf | Plný text práce | 2,39 MB | Adobe PDF | View/Open |
SCAN_Borikova Zdenka_vedouci_Masek_2016.pdf | Posudek vedoucího práce | 948,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
SCAN_Borikova Zdenka_oponent_Zikmundova_2016.pdf | Posudek oponenta práce | 1,55 MB | Adobe PDF | View/Open |
Prubeh obhajoby - Borikova Zdenka_2016.pdf | Průběh obhajoby práce | 546,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/24083
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.