Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKomzáková, Martina
dc.contributor.authorPelesná, Dagmar
dc.contributor.refereeSlavík, Jan
dc.date.accepted2012-08-29
dc.date.accessioned2013-06-19T06:27:45Z
dc.date.available2010-06-03cs
dc.date.available2013-06-19T06:27:45Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-07-14
dc.identifier43966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/2408
dc.description.abstractV mé diplomové práci se věnuji integraci průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova do hodin výtvarné výchovy. Zjišťuji, jak se na základě této integrace proměňuje tradiční hodina výtvarné výchovy a dále, jaké jsou možnosti a limity této integrace. Stěžejním místem této práce je výzkum (empirická část), kterým jsem prakticky začínala. Výzkum je zaměřen na kvalitativní analýzu výukové reality, kde bylo do desetihodinového výtvarného projektu integrována OSV. Pozorováním a analyzováním projektu jsem hledala odpovědi na výzkumné otázky. K tomu mi dopomáhala teoretická část, která částečně navazuje na mou bakalářskou práci. V teoretické části popisuji společné pole OSV a výtvarné výchovy. Stěžejní jsou společné cíle a metody, přičemž v cílech kladu důraz na pojmy personalizace, socializace, enkulturace a klíčové kompetence, v metodách potom na výrazovou hru a reflexi. Kromě společného pole se věnuji pojmům, jež jsou stěžejní pro pochopení empirické části. Jsou to pojmy, které jsem dopisovala paralelně s analýzou výzkumu a slouží čtenáři jako předporozumění pro některá má tvrzení a odpovědi na výzkumné otázky.cs
dc.format126 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectvýtvarná výchovacs
dc.subjectosobnostní a sociální výchovacs
dc.subjectartefiletikacs
dc.subjectRámcový vzdělávací programcs
dc.subjectvýchovně-vzdělávací procescs
dc.subjectmetodacs
dc.subjectobsahcs
dc.subjectcílcs
dc.subjectsocializacecs
dc.subjectpersonalizacecs
dc.subjectenkulturacecs
dc.subjectklíčové kompetencecs
dc.subjectvýrazová hracs
dc.subjectreflexecs
dc.subjectbezpečné prostředícs
dc.subjectvýtvarný projektcs
dc.subjectformální a skryté kurikulumcs
dc.titleMožnosti a limity integrace průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova do hodin Výtvarné výchovycs
dc.title.alternativeIntegrating possibilities and limits of cross-cutting theme Personal and social education in Art education classesen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra výtvarné kulturycs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedI deal with integration of cross-cutting theme called Personality and social development to the education of art. I try to find which changes can be brought to education of art because of this integration. Next I try to find and named possibilities and limits of this integration. I started my work with empirical research which is the most important part of this thesis and it is focused on qualitative analysis of the educational reality. There I watched ten lessons of art (art project) where Personality and social development was integrated. I was finding answers for my research by this watching and studying of project. Theoretical part helped me with finding answers. It follows my bachelor work, especially in part about some methods and targets which are united for art education and Personality and social development. The most important are these united concepts: socialization, personalization, enculturation, practical life skills, key competencies, expressive play, self-reflection. Next I describe concepts related with my empirical research. These concepts can help readers to understand my idea and especially answers for research questions.en
dc.subject.translatedart educationen
dc.subject.translatedpersonality and social developmenten
dc.subject.translatedartefileticsen
dc.subject.translatededucational frameworken
dc.subject.translatededucational processen
dc.subject.translatedmethoden
dc.subject.translatedcontenten
dc.subject.translatedtargeten
dc.subject.translatedsocializationen
dc.subject.translatedpersonalizationen
dc.subject.translatedenculturationen
dc.subject.translatedpracticen
dc.subject.translatedkey competenciesen
dc.subject.translatedexpressive playen
dc.subject.translatedselfreflectionen
dc.subject.translatedsafe climateen
dc.subject.translatedart projecten
dc.subject.translatedformal curriculumen
dc.subject.translatedhidden curriculumen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace - Dagmar Pelesna.pdfPlný text práce1,65 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pelesna Dagmar - posudek ved.pdfPosudek vedoucího práce1,62 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pelesna Dagmar - posudek opon.pdfPosudek oponenta práce2,44 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pelesna Dagmar - prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce485,93 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/2408

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.