Title: | Neurotizující faktory na SŠ |
Other Titles: | Neurotic factors at secondary school |
Authors: | Málková, Jarmila |
Advisor: | Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Miňhová Jana, Doc. PhDr. CSc. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24149 |
Keywords: | neuroticismus;neurotické zátěže;adolescence;stresory;zátěžové situace. |
Keywords in different language: | neuroticism;neurotic disorders;adolescence;stress;school stress |
Abstract: | Diplomová práce byla zaměřena na výzkum faktorů neurotičnosti na střední škole. V teoretické části jsou charakterizovány neuroticismus a neurotické poruchy. Poté se problematika zaměřuje na vývojové období adolescence, stresory a zátěžové situace. Výzkum je koncipován jako dotazníkové šetření u adolescentů navštěvujících střední školu. K ověření navržených hypotéz jsme použili psychologické dotazníky EPQ R. |
Abstract in different language: | The diploma work has been focused on the research of factors of the neuroticism of the pupils at secondary school. The theoretical framework idefines the issue of neuroticism and neurotic disorders. The theoretical part deals with developmental characteristic of adolescence or even the issue of school load. The practical part analyzes adolescents´approach to this topic. To verify the suggested hypothesis, we used psychological questionnaires EPQ R. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP1 Malkova.pdf | Plný text práce | 934,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Kopecka - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 451,26 kB | Adobe PDF | View/Open |
Malkova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 357,4 kB | Adobe PDF | View/Open |
Malkova - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 107,26 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/24149
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.