Název: | Jazyková animace jako alternativní forma výuky němčiny žáků se specifickými poruchami učení |
Další názvy: | Language animation as an alternative form of teaching German language to pupils with the specific learning disorders |
Autoři: | Kunešová, Barbora |
Vedoucí práce/školitel: | Salcmanová Eva, Mgr. |
Oponent: | Průcha-Wittmann Julia, Mgr. B. A. |
Datum vydání: | 2016 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24164 |
Klíčová slova: | jazyková animace;specifické poruchy učení;dyslexie;dysgrafie;dysortografie;legastenie;německý jazyk;alternativní forma výuky |
Klíčová slova v dalším jazyce: | language animation;specific learning disorders;dyslexia;dysgraphia;dysorthographie;word blindness;german;alternative forms of teaching |
Abstrakt: | Tato diplomová práce zkoumá, zda by mohla jazyková animace představovat vhodnou alternativní formu výuky němčiny pro žáky se specifickými poruchami učení. Práce je rozčleněna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je představena jazyková animace, specifické poruchy učení a teoretické předpoklady, jak a v čem by jazyková animace mohla dyslektikům pomoci. Praktická část je věnována vyhodnocení dotazníků. Tyto výsledky sloužily jako podklad pro návrhy aktivit s principy jazykové animace, které byly testovány v praxi. Následují komentáře z praxe a vyvození závěru. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis examines if a language animation could function as an alternative form of teaching German to pupils with specific learning disorders. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part presents the language animation, specific learning disorders and theoretical assumptions, how and in what language animation could help dyslectics. The practical part is devoted to an evaluation of questionnaires. These results served as a basis for designing activities with features of the language animation that have been tested in practice. The thesis subsequently provides comments from practice and a conclusion. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KNJ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
diplomova prace kunesova.pdf | Plný text práce | 1,97 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kunesova_vp.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,37 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kunesova_op.pdf | Posudek oponenta práce | 1,38 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kunesova_obh.pdf | Průběh obhajoby práce | 303,2 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/24164
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.