Title: | Vytváření aktivit pro třídy žáků s rozdílnými schopnostmi |
Other Titles: | Designing Activities for Mixed Ability Classes |
Authors: | Hrdličková, Hana |
Advisor: | Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24281 |
Keywords: | třídy žáků disponující různými schopnostmi;různé jazykové úrovně;výuka anglického jazyka;obtíže;specifické poruchy učení;nadání;motivace;podpora učitele;vygotského teorie;strategie diferencované výuky;diferencované instrukce;uspokojování individuálních potřeb;efektivita aktivit |
Keywords in different language: | mixed ability classes;different language proficiency levels;english language teaching and learning;difficulties;specific learning disorders;aptitude;motivation;scaffolding;the vygotsky´s theory;strategies of differentiated teaching;differentiated instruction;catering to individual needs;effectiveness of the activities |
Abstract: | Práce se zabývá výukou anglického jazyka ve třídách, kde jsou společně vzděláváni žáci disponující různými schopnostmi a na různých jazykových úrovních. V práci jsou popsány skutečnosti, které mají vliv na úspěšnost osvojování jazykových dovedností. Dále jsou uvedeny strategie vhodné k vytváření aktivit pro tyto třídy. V praktické části jsou aktivity založené na těchto strategiích porovnány s aktivitami, kde nejsou individuální potřeby žáků brány v úvahu. Na základě těchto srovnání jsou tyto aktivity vyhodnoceny z hlediska jejich efektivnosti a vhodnosti pro výuku AJ ve výše uvedeném typu tříd. |
Abstract in different language: | The thesis deals with teaching English language in classes, where learners disposing different abilities and different language proficiency levels are educated together. There are described issues which influence adopting language skills. Further, there are stated strategies suitable for designing activities for these classes. In the practical part, there are activities rooting from these strategies compared with activities, where individual needs of learners are not taken in consideration. Based on this comparison, the activities are evaluated from the point of their effectiveness and suitability for teaching of the English language in the stated type of classes. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace Hrdlickova.pdf | Plný text práce | 1,59 MB | Adobe PDF | View/Open |
Hrdlickova - obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 292,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hrdlickova - GK - ved.pdf | Posudek vedoucího práce | 445,09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hrdlickova - DH - opon.pdf | Posudek oponenta práce | 841,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/24281
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.