Název: Využití netradičních technik v praxi MŠ
Další názvy: Use of new unconventional methods in practice of pre-school education
Autoři: Křížová, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Uhl Skřivanová Věra, PhDr. Ph.D.
Oponent: Slavík Jan, Doc. PaedDr. CSc.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24319
Klíčová slova: výtvarná výchova;netradiční výtvarné techniky;tradiční výtvarné techniky;předškolní vzdělávání;areté;techné;experimentální techniky;kombinované techniky;tvořivost;metodický portál;spontánní;navozené.
Klíčová slova v dalším jazyce: art education;nontraditional art techniques;traditional art techniques;preschool education;areté;techné;experimental techniques;combined techniques;creativity;methodological portal;spontaneous and induced.
Abstrakt: Bakalářská práce objasňuje na teoretické úrovni pojmy tradiční či netradiční výtvarné techniky. V empirické části jsou dané techniky následně ověřovány v praxi MŠ. Teoretická část je věnována: vymezení základních pojmů, analýze metodického portálu RVP, pojetí výtvarné výchovy v RVP PV se zaměřením na konstruktivní složku výtvarných činností a významu experimentálních technik v dětské tvorbě. Empirická část bakalářské práce obsahuje pět didakticky rozpracovaných námětů a jejím cílem je v předškolní praxi ověřit netradiční výtvarné techniky a výtvarné činnosti reflektovat. Součástí jsou rovněž strukturované rozhovory s učitelkami MŠ Horní Bříza, ve smyslu využívání konkrétních technik v soudobé předškolní praxi. Závěr bakalářské práce reflektuje přínos netradičních výtvarných technik pro rozvoj osobnosti dítěte v předškolním vzdělávání.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis explains theoretical level concepts of traditional and non-traditional art techniques. In the empirical part of the thesis the selected techniques are subsequently verified in practice of a kindergarten. The theoretical part is devoted to: description of basic concepts, analysis of methodological website FEP, approach to art education in FEP focusing on constructive component of art activities and the significance of experimental techniques in children art. The empirical part of the thesis contains five didactically elaborated art activities aiming to verify the non-traditional art techniques at pre-school practice and reflect it. The thesis also includes structured interviews with teachers of kindergarten in Horni Briza, in terms of the use of specific techniques in contemporary preschool practice. Conclusion of the work reflects the contribution of non-traditional art techniques for personal development of the child in preschool education.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BAKALARSKA PRACE.pdfPlný text práce4,81 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby - Krizova Katerina_2016.pdfPrůběh obhajoby práce552,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
KRIZOVA_posudek_vedouci_Uhl Skrivanova_2016.docPosudek vedoucího práce81,5 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
KRIZOVA_posudek_oponent_Slavik_2016.docPosudek oponenta práce79,5 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24319

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.