Title: | Sebehodnocení předškolních dětí |
Other Titles: | Self-esteem of pre-school children |
Authors: | Šiková, Kristina |
Advisor: | Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Boháčová Aneta, Mgr. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24424 |
Keywords: | sebehodnocení;sebevědomí;předškolní;děti |
Keywords in different language: | self-esteem;self-confidence;preschool;children |
Abstract: | Práce je věnována sebehodnocení a sebevědomí dětí předškolního věku, popisuje jejich sociální a vývojové aspekty a faktory, které je ovlivňují. Výzkumná část mapuje stupeň vývoje sebevědomí a schopnosti sebehodnocení předškolních dětí a vliv mateřské školy na jejich rozvoj. V práci jsou shrnuty zásady, jejichž uplatňováním může předškolní pedagog na děti v tomto směru pozitivně působit. |
Abstract in different language: | My work is dedicated to self-esteem and self-confidence of preschool children, describes their social and developmental aspects and factors that affect them. The research part looks into the development level of self-confidence and self-esteem of preschool children as well as the kindergarten's influence on their progress. The principles by which application could a preschool teacher positively affect children are summarized in the paper. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace_Kristina Sikova.pdf | Plný text práce | 1,97 MB | Adobe PDF | View/Open |
Sikova - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 389,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sikova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 578,18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sikova - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 101,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/24424
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.